کد مطلب: ۵۶۳۴۲۰

توقف یک ماهه مذاکرات وین به درخواست ایران/ تا آمدن رئیسی صبر کنید

توقف یک ماهه مذاکرات وین به درخواست ایران/ تا آمدن رئیسی صبر کنید

تا زمان استقرار دولت سیدابراهیم رئیسی، تیم مذاکره کننده ایرانی برای ادامه مذاکرات احیای برجام به وین باز نمی‌گردد و بر این اساس، دور هفتم این مذاکرات، تا زمانی زودتر از نیمه ماه آگوست (اواخر مرداد) آغاز نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی دیپلماتیک نوشت ایران به اعضای گروه ۱+۴ اطلاع داده است که ادامه مذاکره احیای برجام به دلیل تغییر دولت، به بعد از استقرار دولت جدید موکول می‌شود و پیش از این تاریخ آماده مذاکره نیست.

رویترز به نقل از منبع دیپلماتیک آمریکایی که نامش را فاش نکرده، با اعلام این خبر نوشت تا زمان استقرار دولت رئیسی تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای ادامه دور هفتم مذاکرات احیای برجام به وین باز نمی‌گردد و بر این اساس دور هفتم مذاکرات احیای برجام تا زمانی زودتر از نیمه ماه آگوست (اواخر مرداد) آغاز نمی‌شود.

این منبع مدعی شده ایران‌عدم آمادگی خود برای برگزاری دور هفتم مذاکرات وین تا دستکم یک ماه دیگر را به اطلاع طرف‌های اروپایی رسانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم تایید کرد که ایران به دلیل انتقال ریاست‌جمهوری وقت بیشتری خواسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه به رویترز گفت: «ما آماده ادامه مذاکره بودیم، اما ایرانی‌ها برای روند انتقال ریاست‌جمهوری خود وقت بیشتری خواستند.»

او افزود: «هنگامی که ایران روند انتقال خود را به پایان رساند، ما آماده هستیم که برای بازگشت به وین برنامه‌ریزی کنیم تا به گفتگو‌های خود ادامه دهیم…ما همچنان به دنبال بازگشت متقابل و پیروی از برجام هستیم. اگرچه همانطور که (وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن) صریحا اظهار داشت، گزینه مذاکره به طور نامحدود روی میز نخواهد بود.»

منبع: عصرایران

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک سوال این مذاکرات تأثیری تو زندگی مردم کشورهای شرکت کننده داره خودم جواب میدم خیر اصلا
    پس چرا شماها می‌خواین با این صحبت ها سر مردم رو گرم کنید برجام باشه یا نباشه برای مردم ما فرقی نداره پولهای بلوکه شده برگرد بازهم فرقی نداره ما مردم ایران باید تو فقر و بیکاری تورم زیاد باشیم مگه اوباما کلی پول نداد چی شد کجا رفت خدا برکت بده به اختلاس

    • ناشناس

      دیگی که برای ما نجوشه ، سر سگ توش بجوشه

    • ناشناس

      بله کاملا درست می فرمایید روحانی هر روز در بوق و کرنا می کرد که فلان مقدار پولهای بلوکه شدن ایران آزاد شد کجا رفتند این پولها؟ چرا تاثیری در سفره مردم نداشت؟ البته بعضی ها ۷۵۰ سکه طلا گرفتند و بعضی ها کمتر به این می گویند کاسبی برجام

    • ناشناس

      برجام باشه تور اروپا و آمریکاگردی برای ظریف و عراقچی ویارانشان فراهم می شود چه از این بهتر

  • چال گونه

    یکی از بهترین چیزهایی که ایران نیاز داره نظارت بیشتر بر تخلف ها و عوض کردن قوانین مجازاتی هست . واقعا دلیل گرونی یا بی پولی مردم همیشه امریکا نیست . مثالی میزنم . سوپرمارکت سرکوچه گرون فروشی می کنه . بوتیکی چندتا مغازه اونورتر پر از جنس خارجی بدون قیمته . دقت کنید گرون فروشی و خروج ارز فقط تو همین یک مورد مغازه . داروخانه ای به من پد الکی ایرانی 21 هزار تومنی رو بدون قیمت درج شده روش به قیمت 50 هزار تومن فروخت ! آیا کسی جلوی این موارد از شغل های نابود کننده اعصاب مردم رو به صورت گسترده گرفته ؟ قوانین برخورد و بررسی آیا بازدارنده بوده ؟ به نظر من که ما به جای چایی خوردن با خارجی ها فقط باید دقیق روی نظارت ها و نوع برخوردها برنامه ریزی کنیم .

  • ناشناس

    با سلام آقای رئیسی مردم توفشارن من دختر ۱۲ ساله ام تا حالا مسافرت نبردم هنوز شمال ایران رو ندیده من نه معتادم نه بیکارم فقط هر چی کار میکنم هر روز تورم از من جلوتره آقای رئیسی یک روز هم برای مردم حکم مرگ و زندگی رو داره شاید یکروز هم زودتر ایجاد امید کنیداز خودکشی خیلی از نو جوونهای دست گل ما کم بشه سیاه نمایی نمیکنم این وضع خیلی بده

  • ناشناس

    هیچ توافقی حاصل نخواهد شد ریسی نیازی به برجام ندارد همه چیز خوب و عالی است و ما نیازی به برجام نداریم این آمریکاست که نیاز به ما دارد چون ما ابر قدرت جهان هستیم مرگ بر امریکا

  • بینوا

    ناشناس جان گل گفتی