کد مطلب: ۱۴۴۴۶۷

مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام جهاد کشاورزی:

تولید مرغ ۲۰۰ هزار تن مازاد بر مصرف است

تولید مرغ ۲۰۰ هزار تن مازاد بر مصرف است

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید مرغ در کشور ۲۰۰ هزار تن مازاد بر مصرف است.

علیرضا ولی در مصاحبه با رادیو اظهار داشت: در حال حاضر 200 هزار تن مرغ مازاد مصرف در کشور تولید می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی ظرفیت سالانه تولید مرغ در ایران را سه میلیون تن اعلام کرد و افزود: سطح تولید فعلی مرغ در کشور دو میلیون و 250 هزار تن است که از این میزان 200 هزار تن مازاد بر مصرف است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: صادرات مازاد مرغ تولیدی کشور منوط به بسترسازی مناسب از سوی دولت است.

وی افزود: این میزان مرغ مازاد بر نیاز مصرف بخشی برای صادرات و صنعت و بخش دیگر جهت تنظیم بازار و توزیع در مواقع ضرور ذخیره‌سازی می‌شود.

ولی در ادامه با تاکید بر اینکه به اندازه کافی مرغ در کشور ذخیره‌سازی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر هیچ مشکلی برای تامین این کالا در مملکت وجود ندارد.

وی به ورود روزانه 500 تا 600 تن مرغ به میدان بهمن تهران اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو مرغ امروز در این مرکز شش هزار و 700 تومان توزیع شده است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو مرغ گرم را در میادین میوه و تره‌بار شش هزار و 700 تومان اعلام کرد و افزود: میانگین قیمت مرغ به ازای هر کیلو در سطح شهر تهران نیز هفت هزار و 800 تا هشت هزار تومان بوده است.

وی از توزیع مرغ منجمد (تولیدات داخلی) در میادین تهران خبر داد و اظهار داشت: قیمت هر کیلو از این مرغ برای توزیع‌کنندگان پنج هزار و 300 و برای مصرف‌کنندگان پنج هزار و 700 تومان تعیین شده است.

وی یادآور شد: کشور امروز در بحث مرغ نه تنها با کمبود مواجه نیست بلکه با تولید مازاد بر نیاز مصرف دست و پنجه نرم می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.