کد مطلب: ۵۴۹۶۶۷

وزیر اقتصاد:

تامین مالی ۳۰۰ هزار میلیاردی دولت از بورس کذب است

تامین مالی ۳۰۰ هزار میلیاردی دولت از بورس کذب است

وزیر اقتصاد، با اشاره به اینکه کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری می‌توانند برای کسب اطلاعات درست اقتصادی با وزارت اقتصاد مشورت کنند، گفت: اینکه گفته شده دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بورس برای بودجه دولت تامین مالی کرده، کذب است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند درحاشیه اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰ گفت: در ۲ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات غیرنفتی ۴۸ درصد رشد داشته و این در حالی است که در سومین سال تحریم‌ها و در سایه شیوع ویروس کرونا قرار داشتیم.

وی در مورد تأمین مالی بودجه از طریق بورس گفت: مدتی است که راجع به بورس و بازار سرمایه کمتر صحبت می‌کنم. بازار سرمایه ملازمات خاص خود را دارد و یکی از دلایلی که کمتر ورود می‌یابم این است که نگران اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای هستم. سرمایه محیط امن می‌خواهد و اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای به آن آسیب می‌رساند. بازار سرمایه دو رکن بازار بدهی و بازار سهام را دارد و نکته دیگر اینکه ما در هر کدام از این بازارها یک روش برای ورود و خروج نداریم و روش‌ها و ابزارها متعدد است و اینکه در این شرایط حساس هر جمله‌ای را تفسیر به رأی کنیم و آسیب به بازار سرمایه برسانیم مورد انتقاد من قرار گرفته است.

دژپسند افزود: هنوز افرادی که بازار سرمایه را شناخته‌اند آمادگی ورود به بازار سرمایه دارند اما حواشی نباید بوجود آید، زیرا برخی از مطالب مطرح شده مانند مباحثی که در خصوص عرضه اوراق دولتی مطرح شد، به بازار سرمایه آسیب می‌زند.

وی در خصوص مطالبی که از سوی کاندیداهای ریاست‌جمهوری در حوزه اقتصاد مطرح می‌شود، گفت: کاندیداها نباید حرف‌هایی بزنند که قابلیت اجرا ندارد و وزارت امور اقتصادی و دارایی در زمینه‌های بورس، مالیات و خصوصی‌سازی بیانیه‌ای کلی ارائه کرده است البته ما نمی‌خواهیم کاندیداها را مخاطب قرار دهیم اما نوع گفتارها نباید تخریب‌کننده فضای عمومی اقتصاد باشد.

وی افزود: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد آمادگی دارد در رابطه با حوزه‌ هایی که مرتبط با عملکرد این وزارتخانه است، توضیحات لازم به کاندیداهای محترم را ارائه دهد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرج

    آقای دژپسند سهام دولتی که ده برابر قیمتشو بردین بالا وبعد فروختین مردم با دعوت مردم اسمش چی هست اگر واقعا راست میگویین کلاهبرداری نکردین بیایین نصف قیمت از مردم بخرید این اسمش چیهست چرا فک میکننید مردم احمق هست

  • ناشناس

    چرا شاخص ۲ میلیون شده ۱.۱۰۰ ؟ من دیگه حرفی ندارم . من باختم بدم باختم .

  • دکترای علوم سیاسی

    چرا اینقدر بی سوادی و بی اطلاعی در جامعه زیاد شده در همه جای دنیا دولت ها عرضه اولیه میکنند و بازار بدهی تشکیل میدهند در ایران هم همین کار را از سالها پیش میکردند یعنی دولت بخشی از سهام خودشو در شرکت ها از طریق بورس واگذار کرده که بسیار هم خوب هست و اینکه دولت از بورس پول برداشته دروغی بیش نیست هر چند من هم از دولت دل خوشی ندارم ولی حقیقت همین است

  • ناشناس

    راست میگه
    دو ماه پیش خودش همینجا گفت ۵۰۰هزار میلیارد..
    خبرش هست …بفرستم براتون؟

  • /

    عجبا اینا دیگه کین. خودش در مصاحیه اش گفت که پانصد هزار میلیارد از بازار سرمایه برای تامین مالی کشور بیرون کشیدیم. حالا هم میگویند کذب؟ واااااااای بر ما ببین کیا مسولین ما مردم بیچاره بودند از اون جای مهر پیشانیت حیا کن

  • ناشناس

    یعنی این کس که حرف خودش را انکار می‌کنه به وقتش برسه هم خدای خویش رو انکار می‌کنه. یعنی این مسئولان حافظ مال و منافع مردم ایران هستند؟

  • ناشناس

    صاحبب

  • ناشناس

    خدا کند دولت آینده راستگو صادق باشد مال مردم با یک یا علی به جیب نزند مردم فقیر با هزار علی علی ۴ چهار ریال پسنداز میکنند شما بایک یاعلی همش میبریند

  • حسین

    خودشون تا قبل انتخابات این آمار رو دادن. حالا تذیب میکنن!!!!!

  • م

    پس دولت محترم بفرمایند چطوری پول ما رو از بین بردن.
    انقدر قیمتها رو بردن بالا که نتونستیم با پولمون خونه بخریم و پول رو گذاشتیم تو بورس تا سودی کنیم و خونه بخریم که در حال حاضر با چندین برابر قیمت همه چیز پول ما یک سوم شده.من که راضی نیستم تو گلوشون گیر کنه.