خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۹۳۷۸

تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می شود؟

درحالی آمارها حاکی از فوت حدود سه میلیون مشمول سهام عدالت است که قرار است مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت حدود یک ماه دیگر برگزار شود و هر یک رای سهام داران می تواند نقش مهمی در انتخاب اعضای هیات مدیره داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت حدود یک ماه آینده برگزار خواهد شد و مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، با حضور در این مجامع با رای خود از میان کاندیداها، اعضای هیات مدیره را انتخاب خواهند کرد.

در این میان، مشمولانی هستند که طی ۱۰ سال گذشته فوت شده اند و اکثرا تکلیف سهام عدالت آن ها مشخص نشده است.

در واقع آمارها از فوت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار دارنده سهام عدالت طی ۱۰ سال گذشته خبر می دهد و ورثه این افراد باید اقداماتی را انجام دهند تا فرایند انتقال سهام فرد متوفی طی و سهام منتقل شود. وراث این افراد باید در قدم اول به مراجع قضایی برای گرفتن گواهی حصر وراثت مراجعه کنند.

طبق آخرین آمار، از حدود سه میلیون نفر سهامدار عدالت که فوت کرده اند فقط وراث ۱۲۰ هزار نفر برای اخذ گواهی مراجعه کرده اند و بدیهی است که فقط افرادی که این موضوع را تعیین تکلیف کرده اند می توانند در انتخابات شرکت کنند.

برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان چه باید کرد؟

در ابتدا وراث قانونی می توانند جهت اطلاع از وضعیت سهام عدالت متوفیان به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه و با ورود اطلاعات هویتی متوفی از مشمول بودن وی کسب اطلاع کرده و صورت وضعیت دارایی سهام عدالت مربوط را مشاهده کنند.

پس از انجام امور مربوط به انحصار وراثت، وراث باید به سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی مراجعه و خدمات انتقال سهام را انتخاب کنند.

در این قسمت مدارک لازم برای انتقال سهام که شامل گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی و ورثه می شود ذکر شده است.

پس از تهیه مدارک مذکور، یکی از ورثه به عنوان نماینده به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و مداکر مذکور را تحویل میدهد و این دفاتر فرمی که توسط نماینده تکمیل شده است را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی ارسال می کند.

شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از بررسی مدارک مذکور، طی پیامکی نتیجه را به نماینده وراث اعلام می کند.

در واقع اگر مدارک نقصی نداشته باشد، مراتب انتقال انجام می شود، در غیر این صورت به نماینده اطلاع داده و نماینده باید نقص مدرک را برطرف کند.

علاقه‌مندان می‌توانند گزارش اقساط وام سهام عدالت چقدر است؟ را نیز بخوانند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بختیاری

    اخه وقتی دارین وام سهام میدین خودمونم باید قسط بدیم اگه ندیم سهاممون یا یارانمون ب فنا میره دیگه چکار ب اینش دارین ک بابا یا باید بره فروشگاه قندبرنج چای…یا بره فروشگاه یخچال جارو اتو تلوزیون…بخرن یعنی چه شما وامو بدین ما جای بد خرجش نمیکنید شما چکار ب اینش دارین اخه مگه داریم مگه میشه.شاید بخوان خرجهای دیگه کارهای دیگه بکنن…

  • امیر

    ثبت نام جاماندکان سهام عدالت واقعیت دارد یانه

    • ناشناس

      چند سالته مگه خبرنداری ایران الکی به ضرب شمشیر تا الان بردن جلو بادش هواست نخ بادبادک دستت مونده حالیت نیست

  • ناشناس

    دلتان برا یخودتون بسوزه مرده ا راحت شدن بانکها که پول متوفیان را خوابندن ودارن سود میخورن وکیف میکن ماهم ما وارثین را گذ شتین سر کار باشه خدا هست

  • ناشناس

    باسلام/من مادرم ۲سال هستکه فوت کرده وهمی اینکارها را هم مدارک وهرچیزیکه لازم داشت را من دریک دفتر خدماتی تحویل داده ام در تاریخ۱۳۹۹/۱۲/۲۲ وبهم گفتند برو برایت پیامک می آید نهایتن تا۲۰روزه دیگر ولی الان نزدیک ۴۰روزهستکه هیچ خبری نشده/من باید چیکاربکنم خداوکیلی یکم هم دلتون برامردم بسوزه شماها که مسئول هستید چون یکروز تقاسشوپس میدهید

  • ناشناس

    واقعا براتون متاسفم بااین شیوه مدیریتی چند ساله که ما اقدام کردیم برا این سهام عدالت به ما تعلق نگرفته انگار ما مال این مملکت نیستیم نه یارانه معیشیتی نه سهام عدالت نه سبد معیشیتی ماه مبارک کلا ول معطلیم برای ورثه سهام عدالت هم.همینطور مرخصیم.بابا دمتون گرم با این مملکتداری

  • ناشناس

    سلام ببخشید مادر ما سهام عدالت داشتن والان 11سال هسثش که فوت شدن ویکی از برادرانم هم فوت شدن ما باید به کجا مراجعه کنیم که بتونیم سهام روبین بقیه وراث تقسیم کنیم ما انحصار وراثت هم داریم البته این انحصار قبل از این که برادرم فوت بشه ما گرفتیم حالا باید چکار کنیم

    • ناشناس

      باید برا برادرتونم انحصار وراثت بگیرید

  • فر ح بخش

    سلام و تشکر از این فرصتی که به ما دادید
    من مادرم سهام عدالت از کمیته امداد داشته مبلغ ۱میلیون تومان
    و ۲ سال پیش فوت کردن و البته من وکالت از خواهرم دارم فعلا و کارهای انحصار وراثت را انجام دادم برای آزادی اموالی که بوده
    فقط دو خواهر هستیم البته
    تازه خبر را دیدم که باید به دفتر پیشخوان مراجعه کنم مجددا و سر در گم هستم که مشکلی هست یا خیر و سوال دارم از چه نوع واگذاری سهام را بهتره انتخاب کنم و بفروشم یا خیر ؟؟
    تشکر و سپاس اگر کمکم کنید ممنون میشم
    ????

  • ناشناس

    دو ساله دارم برا انتقال سهام عدالت متوفی مراجعه میکنم به دفتر خدمات شعبه عطار شاهین شهر میگن سایت بستس یا شما دروغگویید یا اونا

  • tak. tirandaz2

    ۹۰ملیون دزد چطور باهم زندگی می‌کنند
    آیا برایتان سوال نیست یا نشده
    ….. چرا شده با دروغ یک دروغ چل دروغ. یه کلاغ چل کلاغ..

  • ناشناس

    من دوسال پیش کارهای. انحصار وراثت رو انجام دادم و ۳ نفر ورثه بودیم که ی نفر امسال فوت شد آیا به مشکل برمیخوریم