کد مطلب: ۲۷۷۰۵۱

تگزاس سومین قدرت نفتی جهان می‌شود؟

تگزاس سومین قدرت نفتی جهان می‌شود؟

بانک HSBC پیش‌بینی کرد با کاهش هزینه‌های حفاری و رشد انفجاری تولید در منطقه پرمیان تگزاس غربی، این ایالت به میزانی نفت تولید می‌کند که سال آینده از تولید ایران و عراق بالاتر خواهد رفت!

این بانک سرمایه‌گذاری در گزارش اخیری اعلام کرد اگر تگزاس کشور بود، سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان پس از روسیه و عربستان سعودی قرار می‌گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بر اساس گزارش سی‌ان‌ان‌مانی، رشد انفجاری تولید نفت در تگزاس ضروری به شمار می‌رود زیرا قیمت‌های نفت رشد چشمگیری پیدا کرده و تولیدکنندگان بزرگی مانند عربستان به سرعت تولیدشان را تغییر می‌دهند.

پیشرفت‌های سریع فناوری هزینه تولید نفت در آمریکا به خصوص در منطقه پرمیان را پایین برده و چاه‌های نفتی در این منطقه با قیمت پایین ۴۰ دلار در هر بشکه همچنان می ‌توانند سودآور باشند.

ظهور تگزاس به عنوان یک قدرت نفتی نشان می‌دهد که چگونه انقلاب نفت شیل، افق انرژی جهانی را دچار تغییر و تحول کرد. آمریکا نفت بیشتری نسبت به سابق تولید می‌کند و اتکای کمتری به تولیدکنندگان نفت خاورمیانه دارد.

طبق گزارش HSBC، انتظار می‌رود مجموع تولید پرمیان و ایگل فورد از ۲.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۴ به ۵.۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ صعود کند به این ترتیب تگزاس در بیش از نیمی از تولید نفت آمریکا سهم خواهد داشت.

در مقابل، تولید روزانه نفت عراق حدود ۴.۸ میلیون بشکه در روز و ایران سه میلیون بشکه در روز است.

با این حال رونق تولید در تگزاس به حدی سریع بوده که مشکلاتی در زیرساخت ایجاد کرده و منطقه پرمیان با محدودیت حمل نفت از خط لوله ها مواجه شده است. در نتیجه شرکت‌های نفتی ناچار شده اند از گزینه‌های خطرناک و پرهزینه‌تری مانند حمل و نقل ریلی و جاده ای استفاده کنند. خطوط لوله بیشتر در دست ساخت هستند اما برای رفع محدودیتهای تولید به موقع آماده نخواهند شد.

۵۵ درصد از مدیرانی که در نظرسنجی بانک فدرال رزرو دالاس شرکت کرده اند، انتظار دارند عدم ظرفیت کافی خط لوله نفت، فعالیت در پرمیان را آهسته کند.

بانک HSBC منطقه پرمیان را قربانی موفقیت خود خواند و پیش‌بینی کرد محدودیتهای لجستیکی، باعث آهسته شدن روند رشد تولید این منطقه در آینده خواهد شد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.