کد مطلب: ۳۷۵۶۷۱

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ثبات قیمت طلا در این هفته ادامه‌دار است / تقاضای خرید طلا در ماه رمضان کاهش یافت

ثبات قیمت طلا در این هفته ادامه‌دار است / تقاضای خرید طلا در ماه رمضان کاهش یافت

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: هفته گذشته با تلاش مسئولان و تیم اقتصادی دولت قیمت طلا ارزان شد. به نظر می‌رسد که این هفته ثبات قیمت طلا ادامه‌دار باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این پرسش که ثبات قیمت در بازار طلا ادامه‌دار است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با تلاش مسئولان و تیم اقتصادی دولت هفته گذشته قیمت طلا ارزان شد. یکی از دلایل ثبات و کاهش قیمت طلا به عرضه ارز از سوی بانک مرکزی باز می‌گردد؛ به‌طوری که در هفته‌ای که گذشت قیمت دلار نیز ارزان شد.

آیت محمدولی افزود: تمام اهداف دولت حفظ شرایط موجود است. یعنی دولت هم در نظر دارد تا ثبات قیمت ارز و کاهش قیمت دلار در بازار بازگردد؛ در حالی که برخی عوامل بیرونی در کاهش یا افزایش قیمت طلا و قیمت سکه اثرگذار است. یعنی ممکن است با تلاش و نظارت مسئولان در بازار قیمت انس جهانی طلا به یک‌باره افزایش یابد که کنترل این نوع موضوعات جهانی در اختیار دولت نیست.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا خرید طلا در ماه رمضان کاهش یافته است یا خیر؟ گفت: 45 روز از آغاز به کار بازار طلا می‌گذرد اما میزان تقاضای مردم برای خرید مصنوعات طلا چنگی به دل نمی‌زند. البته با توجه به نوسانات بازارهای جهانی و داخلی نمی‌توان هم از مردم برای ورود به بازار طلا انتظاری داشت. در این مدت مردم جهت خرید طلا اقدام آن‌چنانی نداشته‌اند؛ این در حالی است که فرارسیدن ماه مبارک رمضان هم عاملی شد تا تقاضا به‌طور چشمگیر کاهش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.