کد مطلب: ۵۳۴۵۵۳

معاون وزیر راه و شهرسازی پاسخ داد:

املاک خاص را چگونه در سامانه ثبت کنیم؟

املاک خاص را چگونه در سامانه ثبت کنیم؟

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه درج اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان در چند دقیقه امکان‌پذیر است گفت: از سه طریق شامل تماس تلفنی، پیامک و پاسخگویی آنلاین، سوالات و ابهامات هموطنان پاسخ داده می‌شود؛ موارد خاص نیز در کمیته مربوطه بررسی و بعد از چند ساعت جواب داده خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده افزود: در سامانه املاک و اسکان به صورت ۲۴ ساعته از سه مجرا شامل مرکز تماس تلفنی به شماره ۰۲۱۵۹۱۹۸ همچنین شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ و پاسخگوی آنلاین، جوابگوی سوالات مردم هستیم. کسانی که مواردشان خاص باشد سوال آنها دریافت و در کمیته مربوطه بررسی می‌شود. بعد از چند ساعت نتیجه از طریق تلفن به آنها اعلام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا دو روز دیگر ثبت‌نام بر اساس آخرین رقم کد ملی خواهد بود تصریح کرد: روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه کسانی که آخرین رقم شماره ملی آنها صفر باشد مجاز به ثبت‌نام هستند. از روز دهم اریبهشت تا ۱۹ خردادماه تمامی کدهای ملی می‌توانند اطلاعات خود را درج کنند.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است زمان دو ماهه ثبت نام تمدید شود گفت: در ماده ۵۲ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم دو ماه زمان برای درج اطلاعات پیش‌بینی شده و تمدید لحاظ نشده است. اما ممکن است اگر لازم باشد با مراکز ذی‌ربط هماهنگی و زمان بیشتری داده شود. البته ثبت‌نام، کار زمانبر و سختی نیست و هموطنان در چند دقیقه می‌توانند انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، مالکان و ساکنان تمامی املاک اعم از سنددار و فاقد سند را مکلف به ثبت اطلاعات سکونتی دانست و گفت: در واحدهای سنددار کد شناسه سند باید درج شود. برای واحدهای قولنامه‌ای، مسکن مهر، تعاونی‌ساز یا خانه‌هایی که در رهن بانک است نیز فضا و امکان درج پیش‌بینی شده است.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با این شماره ای که گفته تو هر ساعت از شبانه روز که تماس بگیری جواب نمیده،
    امتحان‌کنید،
    سوالم اینه زنی که مطلقه هست سرپرست خانوار(خودش وفرزندش) ودر یکی از اتاق های خانه پدرش زندگی میکند چی رو ثبت کنه؟!
    نه مالک است نه مستاجر

  • ناشناس

    ایا نمایندگان دلسوز مجلس و دولت تدبیر املاک خود و فرزندانشان را در این سامانه ثبت کرده اند !!!چه تعداد واحد دارند !ارزش واحدهایشان چقدر است!چه تعداد خانه لوکس و ویلا دارند!!املاکشان در کدام شهرها و محله های کشور است!!اگر مستاجر هستند اجاره ملکشان چقدر است.مردم هم مانند مسئولین حق دارند این اطلاعات را رویت و راستی آزمایی کنند.با توجه به این درخواست باز هم با اطمینان میگویم مردم مقصرند!!!!

  • ناشناس

    طرحشون مشکل داره و بهونس برای مالیات گرفتن این طرح‌فقط به روز کردن اطلاعات خانوار هاست همین و بس اخرشم‌میخوره به دولت بعدی و‌هزار تا پیچو خم‌دیگه و بازم اخرش این مردمه بیچارن که رفتن کلی وقت گذاشتن ثبت نام کردن ، طرح رو‌لغو‌کنیدددددد چرا گذاشتین دقیقه نود انتخابات دارید این طرحو اجرا میکنین منظور خاصی دارین؟

  • ناشناس

    هدف از این کار چیست اگر کسی خانه داره که مشخصه ثبت هست فیش و کنتور برق هست اگر برای اجاره دادن میخواهید هیچ کس خانه اس خالی نمی ذاره چون دنبال درآمد هست اون که اجاره نمیده میخواد بفروش ه و سرمایه گذاری در جای دیگر داره اگر دنبال مالیات هستید راه دیگری هست