کد مطلب: ۶۷۷۷۸۱

ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد + لینک ثبت‌نام

ثبت‌نام مجدد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد + لینک ثبت‌نام

اگرچه مهلت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن تمام شده بود اما حالا خبر رسیده که از امروز امکان ثبت‌نام مجدد متقاضیان وجود دارد. اما شرایط ثبت‌نام مسکن چیست و چه کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از وعده‌های رئیس جمهور ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور بود. وعده‌ای که در قالب طرح نهضت ملی مسکن عنوان می‌شود و مهلت ثبت‌نام آن مدتی قبل به پایان رسید.

اما حالا اعلام شده که با توجه به وجود ظرفیت مازاد و تامین زمین‌های جدید، ث بت‌نام مجدد طرح ملی مسکن دوباره آغاز شده و متقاضیان می‌توانند از ساعت ۱۲ امروز ۱۵ تیر ماه برای ثبت‌نام طرح ملی مسکن اقدام کنند.

سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن

متقاضیان برای ثبت‌نام جدید باید به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند. نکته مهم درباره ثبت‌نام این است که در تمام شهرها امکان ثبت‌نام واحد جدید وجود ندارد و تنها در شهرهایی متقاضیان جدید می‌توانند برای خانه‌دار شدن اقدام کنند که ظرفیت مازاد وجود داشته باشد.

شرایط متقاضیان طرح ملی مسکن چیست؟

ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن شرایط خاصی دارد.

۱- متقاضی و افراد تحت سرپرستی، باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی باشد.

۲- متقاضی نباید از تاریخ ۲۲ بهمن ۵۷ تاکنون از هیچ کدام از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی استفاده کرده باشد. این امکانات شامل تأمین زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی است. به عبارتی فرم ج متقاضی باید سبز باشد.

۳- متقاضی می بایست دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت اخیر در شهر مورد تقاضا باشد.

۴- متقاضی باید متاهل و سرپرست خانوار باشد. این بند البته استثنائاتی دارد و برخی از افراد مجرد می‌توانند برای ثبت‌نام خانه اقدام کنند. این موارد استثنا عبارت است از:

-زنان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن

-مردان مجرد مشروط به داشتن حداقل ۴۵ سال سن

-نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

-معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور.

-بیماران خاص بر اساس ضوابط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

-مردان مجرد بین ۲۳ تمام تا ۴۵ سال تمام به شرط ارائه تعهدنامه محضری در خصوص ارائه سند رسمی ازدواج در زمان واگذاری واحد

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام طرح ملی مسکن

تصویر کارت ملی متقاضی

تصویر شناسنامه متقاضی و افراد تحت سرپرستی

تصویر گواهی سرپرستی در صورت ضرورت

افراد باید بعد از ثبت‌نام و بارگذاری اطلاعات مورد نیاز در سامانه، به بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس saman.mrud.ir مراجعه کنند تا از ثبت‌ نهایی اطلاعات خود مطمئن شوند.

تصاویر این مدارک در سامانه ثبت می‌شود اما اصل مدارک بارگذاری شده باید جهت تشکیل پرونده به ادارات کل راه و شهرسازی یا دیگر متولیان طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ارائه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چطوری باید اطلاع داشته باشم که شهر مورد نظر ما توی لیست هست یا نه

  • ناشناس

    من خواستم ثبت نام کنم نوشت مهلت به پایان رسیده تکلیف چیه

  • ناشناس

    پس چرا استان تهران نداره

  • غلام رضا..و

    سلام..وقتی که هیچ چیز نه خونه و نه زمین حتی شرایط اقتصادی خوبی نداریم…چرا برای ثبت نام تایید نمی شیم.. خواهشها اهمیت بدین..با پنجاه سال و دو فرزند و همسر و درآمد نداشتن و مستآجر بودن خیلی سخته…
    تازه وقتی میبینی تبت نامت هم آیید نشده…
    خواهشن اهمیت بدین…
    ممنون

  • ناشناس

    سلام‌. اینجاب که سرپرستی ۳ فرزند بر عهده دارم برای تکمل مدارک شناسنامه فرزتدم همراه هم نبود وگفتند نمیشه .اکنون باید چکار کنم خواهشا راهنمایی کنید باید کجا مراجعه کنم برای تکمل مدارکم ..

  • ناشناس

    ما ۴۰۱ ثبت نام کردیم اوکی هم شدیم محضر هم رفتیم پرونده مون هم رفته بانک ولی پیامک برا واریز هنوز برامون نیومدا تکلیف نداریم پولمون از بین رفت بخاطر روشن نشدن وضعیت