کد مطلب: ۲۸۰۰۱۶

بررسی تجارت‌نیوز از وضعیت تورم در دهک‌ها

ثروتمندان بیشتر از فقرا از تورم متضرر شدند

ثروتمندان بیشتر از فقرا از تورم متضرر شدند

نرخ تورم کل کشور در تير ماه 1397 برابر 7.8 درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه 4.8 درصد برای دهک اول تا 9.8 درصد برای دهک هشتم نوسان دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس آمارهای مرکز آمار نرخ تورم سالانه در کل کشور در تیر ماه سال 1397 معادل 8.7 درصد اعلام شده است که بیشترین تورم با 8.9 درصد به دهک‌های هفتم تا نهم و کمترین تورم با 8.4 درصد به دهک اول تعلق دارد.

همچنین تورم نقطه‌ای تیر ماه سال جاری در بین دهک‌های هزینه‌ای حدود سه درصد شکاف را در خود جای داده است. کمترین تورم نقطه‌ای با 8.4 درصد مربوط به دهک اول و بیشترین تورم نقطه‌ای با 15.1 درصد مربوط به دهک دهم است.

بررسی آمارهای تورمی نشان می‌دهد فاصله تورمی دهک‌ها در تیر ماه سال جاری 0.5 درصد بوده است. این در حالی است که در خرداد ماه فاصله تورمی بین دهک‌ها 0.3 درصد بوده است.

تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در بین دهک‌های میانی جامعه در تیر ماه سال جاری مقدار بیشتری را نسبت به دیگر دهک‌ها به خود اختصاص داده است. کمترین تورم نقطه‌ای خوراکی‌ها در تیر ماه سال جاری با 13.6 درصد به دهک اول و بیشترین مقدار آن با 16.2 درصد به دهک هشتم مربوط است.

بیشترین تورم نقطه‌ای کالاهای غیرخوراکی و خدمات در تیر ماه امسال معادل 10.5 درصد و متعلق به دهک دهم جامعه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.