کد مطلب: ۱۵۱۱۶۳

جابجایی ۲۷ میلیون نفر مسافر در سال از طریق قطار

جابجایی 27 میلیون نفر مسافر در سال از طریق قطار

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از جابجایی 27 میلیون نفر مسافر در سال از طریق قطارهای مسافری خبر داد.

میرحسن موسوی دیزجی روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای اداری راه‌آهن آذربایجان افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با جابجایی این تعداد مسافر در سال، 40 هزار میلیار ریال صرفه جویی در بخش سوخت، آلایندگی زیست‌محیطی و میزان فوتی دارد.

وی با بیان اینکه تبلور همه فعالیت‌های راه‌آهن در جابجایی مسافر است، اظهار کرد: در این راستا باید نهایت تلاش را برای جلب رضایت ارباب رجوع انجام داد.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، از رده خارج کردن ناوگان بالای 45 سال و به‌کارگیری ناوگان با عمر 30 سال را بخشی از خدمات راهبردی راه‌آهن اعلام و اظهار کرد: توسعه قطارهای محلی و گردشگری در بخش مسافری به طور جدی پیگیری می‌شود.

موسوی، میزان مسافر جابجا شده با قطارهای حومه‌ای را 3/5 میلیون نفر در سال اعلام کرد و ادامه داد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 90 درصدی برخوردار شده است.

وی نسبت به تلاش بیشتر تمامی کارکنان برای جلب بارهای ریل‌پسند و ارتقای کیفیت خدمات مسافری تاکید کرد.

امیربهادر عبدالمحمدی، مدیرکل ساختمان و تاسیسات و سرپرست خدمات ایستگاهی راه‌آهن نیز با اشاره به توسعه ایستگاه تبریز از آمادگی این اداره کل برای استقبال از تبریز 2018 با توسعه فضاهای ایستگاهی، زیباسازی مبلمان ورودی ایستگاه‌ها و تجهیز تمامی ایستگاه‌ها به امکانات مورد نیاز مسافر خبر داد و نسبت به اجرای سریع و پیگیری پروژه‌های در دست اقدام تاکید کرد.

مدیر کل راه‌آهن آذربایجان نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، از آمادگی این راه‌آهن برای پذیرش گردشگران از نقاط مختلف جهان با اجرای پروژه توسعه ایستگاه‌های حوزه استحفاظی این اداره کل از جمله ایستگاه تبریز و جلفا، راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای، زیباسازی مبلمان ورودی ایستگاه‌ها و ارتقای کیفیت خدمات ایستگاهی خبر داد.

شاپور ارصلانی، نسبت به واگذاری اعتبار لازم برای عملیاتی شدن پروژه‌های تعریف شده در زمینه بهسازی و بازسازی خطوط راه‌آهن آذربایجان و افزایش سرعت قطارهای مسافری تاکید کرد.

پیش از این جلسه شرکت‌کنندگان از پروژه‌های در دست اجرای راه‌آهن آذربایجان بازدید کردند.

راه‌آهن آذربایجان در سال ۱۲۹۱ خورشیدی احداث شده و به عنوان اولین خط آهن رسمی کشور محسوب می‌شود.

خطوط ریلی راه‌آهن آذربایجان شامل ۴۶۷ کیلومتر خطوط اصلی در سه محور تبریز-جلفا، تبریز-رازی و تبریز-مراغه است که ۳۶۵ کیلومتر آن در آذربایجان شرقی و ۱۰۲ کیلومتر آن در آذربایجان غربی است.

راه‌آهن آذربایجان دارای ۲۵۰ کیلومتر خط فرعی و ۱۹۲ کیلومتر خطوط اصلی برقی در محور تبریز-جلفا، تبریز-مراغه (دانشگاه شهید مدنی) و ۲۰ کیلومتر خطوط فرعی برقی با داشتن پست‌های فشار قوی ۱۳۲ کیلوولت در ایستگاه‌های تبریز، مرند و جلفا است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.