کد مطلب: ۵۶۳۵۵۴

جابه‌جایی ۵۰۰ میلیون تن بار جاده‌ای در سال گذشته

جابه‌جایی ۵۰۰ میلیون تن بار جاده‌ای در سال گذشته

وزیر راه و شهرسازی گفت: ‌با بیان اینکه در سال ۹۹ میزان ۵۰۰ میلیون تن بار جاده‌ای جابه‌جا شد، گفت: این رقم نسبت به سال ۹۸ میزان هفت درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی، امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی گفت: در این دوره ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت به راه‌های موجود اضافه شد و ۱۱ هزار کیلومتر بزرگراه داریم.

وی با بیان اینکه امروز ۱۶ پروژه در بنادر افتتاح می‌شود گفت: ظرفیت بنادر ما در سال ۹۲ رقم ۱۸۰ میلیون تن بود که امروز به ۲۸۵ میلیون تن رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بنادر ما به سمت بنادر نسل سوم حرکت کرده‌اند گفت: ظرفیت پهلوگیری و تخلیه و بارگیری افزایش یافته است و مدت انتظار کشتی‌ها از دو هفته به ۷ روز کاهش یافته است.

اسلامی ادامه داد: برای رفتن به سمت بنادر نسل سوم ایجاد صنایع و ظرفیت فرآوری مواد و بازفرآوری لازم است تا قدرت ترانزیت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دفتری در بنادر داریم، گفت: ۱۴ هزار میلیارد تومان آن در این دولت انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نظام جامع حمل و نقل و نظام جامع لجستیک افزود: قدرت اقتصادی هر کشور شامل دو قدرت «برند» و «لجستیک» است که اگر پویا شود اقتصاد پویا می‌شود.

اسلامی بیان کرد: ما برای قدرت‌سازی لجستیکی مطالعات و ایجاد شیوه‌نامه‌ها را ایجاد کردیم تا سرمایه‌گذاری توسعه یابد و زیرساخت‌ها بر اساس برنامه محور باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های توسعه‌ای را با این نگاه راهبردی دنبال می‌کنیم، گفت: در این حوزه برنامه‌های مشخص وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی ناوگان کامیونی گفت: ۵۵ هزار دستگاه کامیون با عمر بالای ۴۰ سال داریم که علاوه بر مصرف سوخت بالا، راندمان جابه‌جایی جاده‌ای کالا را کاهش می‌دهند که در سال ۹۸ نوسازی ناوگان را شروع کردیم.

اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۹ میزان ۵۰۰ میلیون تن بار جاده‌ای جابه‌جا شد، گفت: این رقم نسبت به سال ۹۸ میزان ۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد بزرگراه‌های کشور در این دولت ساخته شد، گفت: توسعه بنادر را به صورت جدی دنبال کردیم، در بنادر چابهار ظرفیت به ۸٫۵ میلیون تن رسیده است و امروز به سمت ظرفیت ۲۰ میلیون تن حرکت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ‌امروز پس از ۵۰ سال دو لایروب مدرن وارد شبکه دریایی کشور می‌شود که در بنادر جنوب بهره‌برداری می‌شود و ظرفیت تخلیه و بارگیری را افزایش می‌دهد.

اسلامی گفت: هر لایروب ۴ هزار مترمکعب ظرفیت دارد و با این دو لایروب آبخور مورد نیاز و ظرفیت اسمی بنادر را همواره ثابت نگه می‌داریم.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه راه و شهرسازی را در صفحه راه و ساختمان تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس آرشیوی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.