کد مطلب: ۷۰۱۲۰۱

به‌ روزرسانی قانون مهریه در مجلس/ اموال مرد زیر ذربین می‌رود

به‌ روزرسانی قانون مهریه در مجلس/ اموال مرد زیر ذربین می‌رود

مجلس قصد دارد قانون مهریه را بررسی و بندهایی را به آن اضافه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قانون مهریه که در صف بررسی مجلس قرار دارد دارایی مرد بیشتر زیر ذره‌بین می‌رود و اگر مرد استطاعت مالی داشته باشد و مهربه نپردازد به زندان می‌رود. در غیر این صورت از رفتن به زندان معاف است.

به نقل از افکارنیوز، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرنوشت اصلاح قانون مهریه در کشور بیان کرد: این طرح هم اکنون جهت بررسی در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد.

حسن نوروزی تاکید کرد: طرح اصلاح قانون مهریه یکی از مسائل بسیار مهم کشور تلقی می‌شود. این طرح می‌تواند ۳۴هزار زندانی را از زندان نجات دهد.

نوروزی تصریح کرد: در این طرح مسئله‌ای مطرح شده است که به‌طور مثال اگر خانمی مهریه خود را گرفت، اما همسرش ۱۰ الی ۱۵ او را طلاق نمی‌دهد، خانم بتواند طلاق بگیرد.

بررسی قانون مهریه در اولویت مجلس

وی بیان کرد: همچنین در این طرح آورده‌ایم که اگر دختر و پسری ۹ ماه زیر یک سقف نبودند، بتوانند طلاق بگیرند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: ۵۰ امضا برای در اولویت قرار گرفتن این طرح در مجلس جمع‌آوری شده و به زودی در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

حسن نوروزی تصریح کرد: در جریان این طرح تاکید کردیم که اگر فردی مهریه همسرش را دارد و نمی‌دهد، باید زندانی شود. فردی هم که استطاعت پرداخت مهریه را ندارد، باید کار کند و بدهی همسرش را پرداخت کند.

تفکیک دارا و ندارا در قانون جدید مهریه

نوروزی تاکید کرد: پیش از این ما در این زمینه قوانین لازم را نداشتیم. زندانی مهریه از داخل زندان اثبات می‌کرد که معسر (تنگ دست) است. در حال حاضر ما گفته‌ایم که زن اثبات کند که همسرش دارد و مهریه‌اش را نمی‌دهد، اگر فرد نداشت و زن آن فرد قبول داشت چرا باید آن فرد را زندانی کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین گفته‌ایم که اگر مرد پیش از طلاق اموال خود را به نام دیگری بزند و ادعا کند که استطاعت مالی ندارد، مورد جریمه قرار گیرد. ما گفته‌ایم که اگر فرد قبل و بعد از طلاق اموالی را به نام کسی کرده باشد و این موضوع برای دادگاه روشن شود، آن فرد مورد جریمه قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمدرضا

    سلام آقای نماینده .اولا اگه شما مردو زیرذره بین ببرین و همه چیزشو لحظه به لحظه کنترل کنین و بگیرین این مرد آیا حق زندگی مجدد نداره ؟؟ به جرم ازدواج و سرکشی زن که هوس سکه کرده باید تموم عمرش مثل گداها زندگی کنه ؟؟ آیا این مرد نباید بتونه دوباره ازدواج کنه و فرزند داشته باشه ؟؟ این مرد برای ازدواج مجدد آیا پول نیاز نداره ؟؟ این کار شما فقط مردان رو تبدیل به یک موجود خطرناک در جامعه میکنه و آیا مرد باید به جرم ازدواج تموم عمرش تنها و با استرس زندگی بکنه >؟؟ این چه شرع و اسلامی هست؟؟

    • ناشناس

      احسنت بر شما.

    • ناشناس

      مرد از اول مهریه را در حد توانش در نظر بگیره و نه بیشتر.

    • ناشناس

      احسنت جوانهای که من میشناسم از ترس ازداج نمیکنن الا چندتاشون شدن ۳۸ ۳۹ ساله قانون گزارها بیشتر فکر کنن و دقت کنن…؟

    • سامان

      پاک کردن صورت مسئله هنر نیست بلکه حل مسئله مهمه.

  • محمدرضا

    سلام همانطور که مجلس قبل سقف رو برای دخالت حکومت ۱۱۰ سکه کرد شماها هم با توجه به افزایش بی نهایت سکه بهتره سقف رو کاهش بدین . مرد مثلا ۱۴ سکه رو بده و مابقی در صورت ملائت مالی باشه تا مرد بتونه با اندک درآمدی مجدد ازدواج بکنه و بچه داشته باشه و این به قانون جمعیت هم کمک مکنه. مثلا کارمند بعد از ۱۴ سکه از حقوقش یک چارم کم کنن که اینم البته بهتره با توجه به تورم به یک ششم کاهش پیدا کنه .مرد باید دوباره زندگی اداره کنه زن که یا کارمنده یا میره مجدد ازدواج مکنه یا تحت حمایت نهادها میشه . الان زنی که طلاق میگیره شاسی بلند سواره و هرروز توی یک رستورانه و مرد بیچاره برده زن و سالی یک وعده غذای گرم نمخوره.

    • ف

      این قانون با توجه به رسمی بودن قول نامه کردن اموال خیلی راحت اقایون میتونن دور بزنن
      و حق طلاق هم کا برای مرد هست… با این اوصاف این قوانین صرفا به نفع مرد هست و هیچ عدالتی نیست،قطعا با این شرایط هیچ دختری دیگه ازدواج نمیکنه،درواقع چون هیچ راهی درصورت طلاق نداره پس خودشو درگیر زندگی و بچه اوردن هم نمیکنه
      تا قبل میگفتن حق طلاق برای مرد هست در مقابل مهریه هم برای زن
      الان مهریه رو دارن از سرو تهش میزنن اما حق طلاق همچنان برای مرد هست! تاسف آوره واقعاواقعا اینجوری اگه بخواد پیش بره نظام مردسالاری رو پیش گرفته و جز تباهی هیچی درش نیست

  • ز

    سلام مردازواج میکنه اهل کار زندگی است اگر گیر دختر بیفته که اهل زندگی نیست فقط به خاطر مهریه وسکه الان سر به فلک کشیده مدام بهانه میاره اخرکار به مهریه می کشه مقصر خانم هست ولی مرد باید هزینه بپردازه چرا زن نباید ضرر زیان ولطمه مالی که هیچ لطمه روحی واجتماعی به مرد می خوره را بپردازه کاش دادگاها با عدالت قضاوت کنند به نظر من اکثرا طلاق هم کمتر میشه

  • شمس

    قانون مسخره مهریه رو اصلاح کنید

  • ناشناس

    من کارگر درامدم با ریاله ولی پرداخت مهریه با سکه ای که با دلار فقط داره افزایش قیمت میکنه.ای خدا خودت به داد ما برس

  • ناشناس

    سلام همه چیز مرد رو زن میگیره چی مونده که زیر ذره بین بگیرین . خجالت بکشین با این مجلس انقلابی . زنی که اهل زندگیه که نمره دادگاه یک مشت بدحجاب ریختن تو دادگاهها و قاضی ها و شما مجلسیها هم بهتون بد نمیگذره .مهریه شده دکون کاسبی.

  • ناشناس

    حالم بهم میخوره از این قانونهای مسخره زنی ک زندگی رو رها‌ کرده دیگه مهریه میخواد واسه چی همه چیز این مملکت مسخره است همین قانونهای مسخره باعث شده پسرا جرات ندارن ازدواج کنن بعد میگن جمعیت رو ب پیری شما باعث شدین با این قانونهای کثیفتون