کد مطلب: ۵۷۹۶۰۲

اسلامی:

مذاکرات سازنده‌‌ای انجام شد / توافق برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی

مذاکرات سازنده‌‌ای انجام شد / توافق برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز مذاکرات خوب و سازنده‌ای انجام شد، گفت: توافق کردیم برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات لازم که برای دوربین‌ها به لحاظ فنی انجام شود را انجام دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی بعد از نشست با آقای رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران، گفت: همه اقدامات در جهت اعتمادسازی است و آژانس هم در جهت وظایف قانونی خود نقش موثری را ایفا کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: همچنین توافق کردیم برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات لازم که برای دوربین‌ها به لحاظ فنی انجام شود را انجام دهند.

اسلامی تصریح کرد: کارت حافظه طبق روالی که در ایران هست و در آنجا نگهداری می‌شود همین جا پلمب می کنند و کارت های جدید را نصب می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری صداوسیما ، وی تاکید کرد: در نشست با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، صرفا مسائل فنی بررسی شد و‌ مسائل سیاسی جایگاهی نداشت.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه امروز مذاکرات خوب و سازنده‌ای انجام شد، گفت: روح‌ حاکم بر مذاکرات ایجاد فرصت برای توسعه تعاملات و همکاری‌ها بود، مسائل میان دو طرف فنی است و مسائل سیاسی جایگاهی ندارد.

بیانیه مشترک آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران

پس از دیدار امروز رافائل گروسی با محمد اسلامی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیانیه مشترک منتشر کردند و بر گسترش همکاری‌های فنی ایران و آژانس در زمینه های مختلف هسته‌ای تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است:

طرفین، روح همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فی‌مابین در فضایی سازنده و منحصرا فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار دادند.

در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند. در همین راستا، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس با مدیرکل دیدار خواهد کرد و مدیرکل نیز در آینده نزدیک به تهران سفر خواهد نمود تا مشورت‌های سطح بالا با هدف تقویت همکاری‌های میان ایران و آژانس در حوزه های مختلف و بحث درخصوص موضوعات فعلی مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

به بازرسان آژانس اجازه داده می شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند. چگونگی و زمان انجام این اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آمدن فقط برای نظارت انرژی هسته می‌باشد آنها حتی با یک تکه دستمال یا انگشت خودشان در هرجای تاسیسات وداخل محوطه ویا سالنها با آزمایشها متوجه میشوند که تولید انرژی تا چند درصد پیشرفت کرده واین در هر حال به ضرر کشور است چه کمتر از آن که گفته باشن برای سیاست وچه بیشتر از آنکه گفته باشن در هر دو حالت ایران متضرر میشود اولی بخاطر اینکه تحریم‌های بیشتری اعمال میشود چه بسا تا الان هرچقدر به کمیت تولید انرژی پی بردن بیشتر ایران را مورد تحریم قرار داده اند دوم اینکه اگر بدانند که سانتریفیوژها .اورانیومها ی با درصد بالاتری تولید شده باز گزینه های برای موضع عوض کردن آمریکا به وجود می‌آید .البته این فقط از نظر من هست ولی اگر بنا هست که تحریم برداشته نشود بهتر هست تمام جهان پی به حقایق انرژی ایران هم نبرده باشند و همین طوراضطراب داشته باشند مخصوصا اسراییل .پس بنظر من بهتر است اصلا راه به هیچکس به بهانه های به نزدیکی تولید انرژی های هسته آیی داده نشود .