کد مطلب: ۶۱۲۶۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

خبر جدید سهمیه بنزین/ جزئیات سهمیه‌بندی بنزین اعلام شد

خبر جدید سهمیه بنزین/ جزئیات سهمیه‌بندی بنزین اعلام شد

هنوز دو هفته‌ از انتشار نامه باز توزیع سهمیه بنزین معاونت اقتصادی سرپرست نگذشته است که امروز سرپرست منطقه آزاد قشم جزئیات طرح سهمیه‌بندی جدید بنرین را اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مدت کوتاهی از انتشار نامه محرمانه معاونت اقتصادی دولت سیزدهم درباره باز توزیع سهمیه‌بندی بنزین می‌گذرد.

بنا بر دستور این نامه قرار است که سهمیه بنزین در دو جزیره کیش و قشم به صورت آزمایشی، تغییر کند. اما جزئیات سهمیه‌بندی بنزین در این دو جزیره چیست؟

افشار فتح‌اللهی، سرپرست منطقه آزاد قشم امروز صبح در گفتگو با ایلنا جزئیات این طرح را اعلام کرده است.

به گفته سرپرست منطقه آزاد قشم، دولت قراراست به جای پرداخت یارانه بنزین به خودرو، به هر کد ملی ۱۵ لیتر بنزین آزاد دهد.

او همچنین وعده داده است که قرار است مردم بنزین ۱۵۰۰ تومانی از دولت دریافت کنند به جز آن، می‌توانند این بنزین را با قیمت آزاد بفروشند.

هر نفر چند لیتر می‌گیرد؟

یک روز پس از انتشار نامه معاونت اقتصادی نیز، سرپرست منطقه آزاد کیش، اعلام کرده بود سهمیه بنزین برای هر نفر ۲۰ لیتر است اما کمی بعد وزیر نفت در اظهاراتی جدیدی بحث جدید یارانه بنزین ۱۵ لیتری را مطرح کرد.

البته این تمام ماجرا نیست و هنوز اعلام نشده سازوکار فروش بنزین چیست.

به گفته غلامحسین حسنتاش، کارشناس انرژی و از مدیران قبلی نفتی، عرضه این چنینی بنزین سبب گرانی آن به دست خودم مردم می‌شود.

حسنتاش پیش‌بینی کرده بود تقاضای بالای بنزین، کمبود و در نهایت امکان فروش آن موجب به وجود امدن بازار سیاه بنزین در کشور است. افرادی که بنزین مازاد دارند می‌توانند آن را با هر قیمتی که تمایل دارند به خریداران بنزین بفروشند. بنزین این طور به دست خود مردم گران می‌شود.

این در حالی است که پیش از این گفته شده بود خریدار بنزین مازاد مردم، خود دولت است اما این گونه که از اظهارات فتح اللهی برمی‌آید قرار است مردم بنزین را به افراد حقیقی بفروشند.

به گفته سرپرست منطقه آزاد قشم حال حاضر ١۶٧ هزار نفر در قشم زندگی می‌کنند و به هر فردی که از یک سال قبل در قشم ساکن بوده این سهمیه تعلق می‌گیرد.

بنا بر گزارش ایلنا، این طرح در کیش به زودی شروع می‌شود و به فاصله سه هفته بعد از آن، در قشم کلید می‌خورد. مدت زمان اجرای این طرح هم یک ماه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود

    سلام فقط این رو من میدونم که این دولت تا همه ای ما رو به جون همدیگه نندازه ول کن نیست با 15لیتر کجا میشه رفت خدایا به فریاد ما برس دیگه جونی نمونده واسمون یعنی نداشتن برامون خدا ازتون نگزه

  • ناشناس

    فقط به حال خودمون بایدگریست

    • ناشناس

      البته بهتر هست که خون گریست!

  • ناشناس

    دوات بجای اینکه برای مردم رفاه آسایش درست کند مردم در منگه قرار داده و تنها میخکوب کرده سهمیه ۱۰۰ لیتر کنید تا مردم بتونن سیر و سفر کنن وشاد باشن واز این گرفتاری و ناراحتی بیرون بیان مگر مردم بنزین می خورن که به آنها بنزین بدن بنزین برای خودرو برای مردم آب لوله‌کشی کنید روستاها شهرهایی که آب ندارن آب بهشون بدبد

  • مولاوردی

    دوستان یه حرکت کاملا اشتباه هست دارن از طرفی قیمت وسایل زیاد میکنن از طرف دیگه بنزین به دست مردم
    ۶۰ لیتر بنزین میکنن ۲۰ لیتر یه خانواده ای که سه نفر جمعیت داره اندازه یه ماشین میگیره
    اصلا عادلانه نیست قیمت بنزین میره بالا به دست خودمون همه همدیگر میخوریم
    قیمت وسایل میره بالا
    درواقع این حرکت یه تیر خلاص هست

  • ناشناس

    سلام هرروز یک برنامه ای برای مردم دارند مردم به فکر می اندازند عدالت زمانی اسث که پول نفث درسفره مردم باشد

  • ناشناس

    سلام گیریم که طرف ماشین داره با۱۵ لیتر برا یک ماهش کافی به نظر شما

  • ناشناس

    ۲۰لیترشد۱۵لیتر!,تابیاداجراشودمیشه۱۰لیتر!خلاصه زدن ازحق مردم که کاری نداره.یک سال دیگه بابت نفس کشیدن هم ازمان مالیات میگیرند!

  • ناشناس

    شماها همش حرف می‌زنید هرروز یک ح رف. ولی عمل درکار نیست مردم. آه دربساط نداذند محض رضای آله فکری بحال مردم بکنید حرف بسه

  • ناشناس

    هرچی سرمون بیارن حقمونه.خودمون کردیم حالا هم باید تاوانشو پس بدیم.با این روش دولت ینی شمایی ک ماشین داری فقط برو بنزین ازاد بزن پولش بره جیب ما

  • درنا

    کاش به کل ایران می‌دادند حداقل ۴۰درصد مردم ماشین ندارد