کد مطلب: ۲۹۱۹۸۰

جزئیات مذاکرات چین و آمریکا در هفته گذشته

جزئیات مذاکرات چین و آمریکا در هفته گذشته

منابع آگاه نتیجه مذاکرات چین و آمریکا را در هفته گذشته چنین تشریح کردند: دو روز مذاکره فشرده در واشنگتن میان مقامات در سطح میانی برای حل تنش تجاری میان دو اقتصاد برتر دنیا روز پنجشنبه بدون هیچ بیانیه مشترکی پایان یافت.

به گفته منابع و مقامات آگاه مذاکرات آمریکا و چین در هفته گذشته دارای جزئیات بسیاری بود اما پیشرفت کمی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، دو روز مذاکره فشرده در واشنگتن میان مقامات در سطح میانی برای حل تنش تجاری میان دو اقتصاد برتر دنیا روز پنجشنبه بدون هیچ بیانیه مشترکی پایان یافت.

واشنگتن در طول هفته گذشته از تعرفه‌های پیشنهادی بر 200 میلیارد دلار از واردات چینی خبر داد که به نظر از اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر اعمال خواهند شد.

در جریان مذاکرات طرف چینی بارها به شکایت پکن علیه سیاست‌های آمریکا به بانک جهانی اشاره کرد، موضوعی که به نظر تاثیر چندانی بر طرف آمریکایی نداشت.

با اینحال وزارت بازرگانی چین روز جمعه مذاکرات میان دو کشور را سازنده خواند و اعلام کرد که دو طرف برای مذاکره در روزهای آتی با یکدیگر در تماس خواهند بود. البته مقامات آمریکایی ازجمله رئیس جمهوری آمریکا نسبت به مذاکرات آتی چندان خوشبین نیستند.

دولت ترامپ اعلام کرده است که هدف اصلی از اتخاذ چنین تدابیری فشار وارد کردن بر چین برای تغییر رفتار این کشور است. دولت آمریکا، پکن را به اتخاذ رفتارهای ناعادلانه تجاری و سرقت مالکیت معنوی متهم کرده است.

چین نیز آمریکا را متهم کرده است که بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصادی را آغاز کرده است. صنایع رایانه و الکترونیک در بین صنایعی هستند که بیشترین زیان و ضرر را از این جنگ تجاری متحمل می شوند. صنایع تولید کننده سلول‌های خورشیدی نیز از این جنگ تجاری به شدت ضربه می‌خورند.

اقتصاددانان موسسه اقتصاد بین الملل پترسون بر این باورند که تقریبا همه تعرفه‌های اعمال شده آمریکا علیه چین تاکنون مربوط به کالاهای واسطه ای و تجهیزات سرمایه ای بوده که مورد نیاز صنایع آمریکایی است.

چین نیز در ماه جولای تعرفه های تلافی جویانه ای را علیه واردات محصولات کشاورزی و خودروهای آمریکایی وضع کرده است.

منبع:‌ بااقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.