کد مطلب: ۵۵۲۶۶۱

جلیلی: مردم سند پیشرفت شهر و روستای خود را برای جهش بزرگ بنویسند

جلیلی: مردم سند پیشرفت شهر و روستای خود را برای جهش بزرگ بنویسند

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای معطل نماندن ظرفیت‌های و توانمندی‌های کشور خود مردم دست به کار شوند و با فهرست کردن ظرفیت‌های هر شهر یا روستا سند پیشرفت آن را نوشته و اجرای این سند را از دولت مطالبه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ،، سعید جلیلی ‌در گفت‌وگو با مردم استان قزوین که به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری از شبکه استانی صدا و سیمای قزوین پخش شد، با بیان اینکه همه مردم ایران در آستانه یک انتخاب بزرگ هستند، اظهار داشت: اگر بخواهیم در ۴ سال آینده کشور را به صورت روزمره و روتین اداره کرده و حداکثر چند مشکل را حل کنیم، قطعاً به بیراهه رفته و از قافله رشد و پیشرفت اقتصادی عقب می‌مانیم.

وی با اشاره به تشکیل دولت سایه در ۸ سال گذشته اضافه کرد: در این ۸ سال اخیر استان به استان، شهر به شهر و رستا به روستا و در مسافرت‌های متعدد با اساتید، دانشجویان، کشاورزان و صنعتگران وارد صحبت شدیم و به یک برنامه جامع رسیدیم که حاضریم برای اثبات کارایی و کارآمدی این برنامه جامع با هر شخصی که آن را قبول ندارد، وارد مناظره شویم.

جلیلی با بیان اینکه ظرفیت و توانمندی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران می‌تواند در ۴ سال آتی جهش یابد، ادامه داد: برای تحقق این جهش به یک جهاد بزرگ نیاز داریم که بار اصلی آن بر دوش مدیران و مسئولانی خواهد بود که به این جهاد و جهش اعتقاد قلبی داشته باشند و هر چقدر مدیران ما برای تحقق این جهش مسئولیت‌پذیرتر باشند، به همان اندازه فشارهای معیشتی از روی دوشن مردم برداشته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در ۴ سال آینده ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور معطل مسائل مختلف بماند، تصریح کرد: برای اینکه این ظرفیت‌ها معطل نباشد، باید مردم در این کار جهادی پیشرو و مطالبه‌گر بوده و خود مردم دست به کار شوند و با فهرست کردن ظرفیت‌های هر شهر یا روستا سند پیشرفت آن را نوشته و اجرای این سند را از دولت مطالبه کنند.

مجاهدان گمنام عرصه تولید و اقتصاد معرفی شوند

این کاندیدای تصدی مقام ریاست‌جمهوری در بخش بعدی سخنان خود با بیان اینکه جهش مملکت و استان قزوین مستلزم داشتن برنامه، اراده و باور لازم برای کارهای بزرگ و جهادی است، گفت: بنابراین جهش بزرگ مردان و زنان بزرگ می‌خواهد تا ظرفیت‌های مغفول‌مانده دوباره کشف شده و فرصت‌های مهم دوباره احیا شوند و در سایه یک تلاش مجاهدانه جهش و ارتقا یابند.

جلیلی با یادآوری اینکه جهش ایران بدون جهش استان قزوین و تک‌تک استان‌های کشور شدنی نیست، افزود: کارهای بزرگ با نمایش انجام نمی‌شوند و هر جهش بزرگی محتاج کار واقعی و نه نمایشی است که این انجام کارهای واقعی هم به مردانی نیاز دارد که بی‌ادعا و بدون دغدغه دیده‌شدن در گوشه و کنار ایران و در بخش‌های مختلفی کشاورزی و صنعتی مجاهدانه زحمت می‌کشند.

وی ادامه داد: این مردان بی‌ادعا، جهادگر و مدیر امروز باید به بقیه مردم معرفی شوند تا بتوانیم از ظرفیت نهفته آنها برای پیشرفت کشور و جهش آن در همه عرصه‌ها به ویژه اقتصاد و تولید بهره بگیریم. ضمن اینکه نگاه‌ها، رفتارها و کردارهایی که سبب جهش کشور می‌شود، باید دیده شده و عامل این نگاه، رفتار و کردارها باید شناسانده شوند که مردم در این حوزه نقش اصلی را دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه انتخابات ۱۴۰۰ تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.