کد مطلب: ۳۰۹۹۵۷

یک كارشناس مسكن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

حباب مسكن تا يك‌سال دیگر می‌ترکد

حباب مسكن تا يك‌سال دیگر می‌ترکد

یک كارشناس مسكن اعلام كرد: مردم نسبت به خرید خانه عجله نکنند چرا که قیمت‌های فعلی مسکن حبابی بیش نیست و در یک بازه زمانی یک ساله قیمت‌های نامتعارف شکسته خواهد شد.

یک کارشناس مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا با کاهش نرخ ارز قیمت خانه ارزان می‌شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر با كاهش قيمت ارز همه اقلام در يك بازه زماني ارزان می‌شود و قطعا بازار مسكن روي ثبات و آرامش را بعد از اين ركود تورمی شديد خواهد دید.

عباس شوکتی در ادامه اضافه ‌کرد: در این بازه زمانی برخی معتقدند با کاهش نرخ ارز و طلا شاهد ورود این سرمایه‌ها به بازار مسکن خواهیم بود درحالی که ما بر این باوریم خروج سرمايه از بازار ارز و طلا 100 در صد به سمت مسكن سوق داده نخواهد شد؛ چرا که معمولا افرادی كه به دنبال سودهای يك شبه و ريسكی هستند در بازار مسكن نمي‌توانند به این سودهای نامتعارف برسند. بنابراین سرمایه‌ها به سمت بازار بورس هدایت خواهد شد.

او اظهار کرد: شايد براي مالكی كه يك آپارتمان را يك ميليارد خريده سخت باشد كه همان خانه را 500 ميليون تومان به فروش برساند. البته ممکن است به دلیل رشد نامتعارف قیمت‌ها در حوزه مسکن این افراد تا مدت‌ها زير بار فروش خانه خود به قیمت منطقی نروند اما با چند معامله و شك در بازار مسكن با قيمت‌های پايين می‌توان این افراد را توجيه کرد که اگر فروشنده‌ها خانه را ارزان بفروشند ارزان هم می‌خرند. قطعا چنین رفتارهایی را تا سال ٩٨ در بازار مسکن شاهد خواهیم بود.

شوکتی در توصیه‌ای به خریداران خانه گفت: مردم برای خرید خانه عجله نكنند و در این بازه زمانی زير بار خريد مسكن با قيمت‌های نامتعارف نروند تا هر چه زودتر فضا برای كاهش قيمت مسكن همچون دلار فراهم شود.

این فعال بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که کاهش قیمت مسکن در چه بازه زمانی کلید خواهد خورد؟ پاسخ داد: این روزها ساخت و ساز كمتر از سال‌هاي گذشته انجام شده به همین دلیل ممکن است ثبات قیمت در یک بازه زمانی طولانی حاصل شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنم که خریداران عجولانه رفتار نکنند، چرا که حباب مسكن تا يك بازه زمانی يك‌ساله می‌ترکد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.