کد مطلب: ۲۷۸۶۶۹

حداقل و حداکثر ساعات کار کارگران در طول هفته و ماه چقدر است؟

حداقل و حداکثر ساعات کار کارگران در طول هفته و ماه چقدر است؟

ساعات کار می‌تواند در برخی روز‌ها کمتر و یا بیشتر از میزان تعیین شده در قانون باشد به شرط اینکه مجموع ساعات کارکرد در هفته از ۴۴ ساعت تجاوز نکند.

در زمانی که کارگران مشغول کار هستند، باید یک حد معینی برای فعالیت آنها مشخص شده باشد. حال این سوال پیش می‌‎آید که حداقل و حداکثر ساعات کار کارگران در طول هفته و ماه چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساعات کار می‌تواند در بعضی از روزهای هفته کمتر از میزان مقرر و در بعضی روزها نیز بیشتر از میزان تعیین شده در قانون باشد، به شرط اینکه مجوع ساعات کارکرد در هفته از 44 ساعت تجاوز نکند.

ملاک قراردادن 192 ساعت کار در ماه قانونی است. بعضی از شرکت‌ها مبنا را 176 ساعت، بعضی 192 ساعت و برخی 220 ساعت قرار می‌دهند. اما مبنای 192 ساعت عادلانه است و منعی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احمد جمالوند

    سلام مبنای کارکرد ماهانه 176 ساعت است یعنی 4 هفته* 44 ساعت و هرروز کارگر موظفه 7 ساعت و 33 دقیقه سرکار باشه که مازاد بر اون در آخر ماه اضافه کاری محسوب میشه . با ارادت لطفاً ساعت کاری را زیاد اعلام نکنید همین طوری ایران جزو چهارمین کشوری است که ساعت کاریش بالا هست و در تمام دنیا ساعت کاری را دارن کمتر از 36 ساعت در هفته میکنن که راندمان و کیفیت اجتماعی خانواده ها بیشتر بشه.