کد مطلب: ۲۹۱۶۳۹

حدود ۷۰ درصد منابع آبی کشور هرز می‌رود

حدود ۷۰ درصد منابع آبی کشور هرز می‌رود

بهرام‌نیا، تاکید کرد: تنها از 30 درصد منابع آبی بهره وری لازم صورت می‌گیرد، بنابراین باید این 70 درصد به چرخه آبی کشور بازگردد.

حسن بهرام‌نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ، گفت: با توجه به اینکه نمی‌تواند تکیه کشور در بحث‌های اقتصادی و انرژی به نفت باشد، رویکردها باید تغییر یابد و باید به دنبال انرژی‌های تجدیدپذیر رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی، آبی و بادی می‌توان انرژی تولید کرد، افزود: باید در این زمینه سرمایه گذاری‌های لازم انجام شود که این سرمایه گذاری در قالب بخش خصوصی و دولتی عملیاتی می‌شود تا خلاء انرژی‌های تجدیدناپذیر جبران شود.

وزارت نیرو باید از هم اکنون برای تامین برق سال آتی برنامه‌ریزی کند
وی ادامه داد: اگر در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری شود، در واقع کشور در راستای توسعه پایدار گام برداشته که خدمت به نسل آینده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به خاموشی‌های سال جاری، یادآور شد: وزارت نیرو باید از هم اکنون برای سال آتی برنامه‌ریزی و با کمک بخش خصوصی انرژی برق تولید کند، بخش برقابی ها، توزیع و استحصال آب را مدیریت و در حوزه ترمیم و تعویض شبکه‌های انتقال آب اقدام کند، همچنین با استفاده از تکنولوژی روز میزان هدر رفت انرژی را کاهش دهد.

هزینه بارورسازی ابرها زیاد است

وی افزود: امسال سال نیمه خشکی بود و حدود 5 هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های برقابی تولید برق کشور کاهش یافت و پیش‌بینی این است که سال آینده مشکلی در زمینه تولید برق وجود نداشته باشد.

بهرام نیا با اشاره به راهکارها برای افزایش منابع آبی، ادامه داد: یکی از راهکارها بارورسازی ابرها بوده که هزینه آن زیاد است و اگر در این حوزه هزینه فایده شود شاید با باروسازی به نتیجه مورد نظر نرسید.

تنها از 30 درصد منابع آبی بهره‌وری لازم صورت می‌گیرد

وی با بیان اینکه 70 درصد آب کشور هرز می شود، تاکید کرد: تنها از 30 درصد منابع آبی بهره وری لازم صورت می‌گیرد، بنابراین باید این 70 درصد به چرخه آبی کشور بازگردد، که تنها در این صورت از هدررفت جلوگیری می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با استفاده از آبیاری قطره چکانی می‌توان در بخش کشاورزی بهره‌وری داشت که عملیاتی شدن تمام این موارد فوق الذکر در دست وزارت نیرو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.