کد مطلب: ۵۵۹۲۷۵

حذف ۶ صفر از پول ملی ونزوئلا

حذف ۶ صفر از پول ملی ونزوئلا

بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال شکست در حل مشکل تورم فراگیر در این کشور با چاپ اسکناس‌های بزرگتر، تصمیم گرفته ۶ صفر از واحد پول بولیوار را از ابتدای ماه اوت بردارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ونزوئلا آماده می‌شود یکبار دیگر صفرهای ارز ملی خود را در تلاش برای ساده کردن نقل و انتقالات روزانه که به ندرت در ماشین حساب جای می شوند یا نیاز به چندین بار تغییر کارت اعتباری برای تکمیل خرید دارند، بردارد.

بانک مرکزی ونزوئلا تصمیم گرفته ۶ صفر از واحد پول بولیوار را از ابتدای ماه اوت بردارد. این تصمیم به دنبال شکست این بانک در حل مشکل تورم فراگیر در این کشور با چاپ اسکناس‌های بزرگتر گرفته شده است.

به این ترتیب ارزش یک دلار به جای ۳۲۱۹۰۰۰ بولیوار حال حاضر، برابر با ۳.۲ بولیوار خواهد بود.

ونزوئلا آخرین بار در ۲۰۱۸ صفرهای بولیوار را حذف کرده بود و در ماه مارس چاپ اسکناس یک میلیون بولیواری را آغاز کرد که بزرگترین اسکناس در تاریخ این کشور بوده است. ولی این اسکناس حالا تنها ۰.۳۲ دلار ارزش دارد و برای خریدن یک فنجان قهوه هم کافی نیست. دولت ونزوئلا از ۲۰۰۸ تحت حاکمیت هوگو چاوز و بعد هم نیکلاس مادورو، به دنبال تورم بالا، ۸ صفر را از ارز ملی کم کرده است.

با اینکه در حال حاضر دلار به صورت غیررسمی برای بسیاری از نقل و انتقال‌های روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی درآمد بیشتر مردم ونزوئلا به بولیوار است و برای هزینه‌هایی مانند بلیط اتوبوس، هزینه پارکینگ و انعام دادن باید از این ارز استفاده کرد.

طبق گفته مردم، با توجه به افزایش پرداخت‌های الکترونیک در ونزوئلا، بانک مرکزی این کشور نیازی به چاپ زیاد اسکناس ندارد. شاید تنها لازم باشد ۶ اسکناس متفاوت از ۲ تا ۱۰۰ بولیوار چاپ شود.

تورم سالانه در ونزوئلا از بیش از ۳۰۰۰۰۰ درصد در ۲۰۱۹ تا ۲۳۳۹ درصد در سال جاری میلادی پایین آمده است. بانک مرکزی دیگر اطلاعات تورم کشور را به صورت منظم منتشر نمی‌کند.

منبع: خبرآنلاین

آخرین اخبار مربوط به حذف از صفر از پول ملی کشورها را در صفحه بانک و بیمه تجارت‎‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.