کد مطلب: ۶۳۸۷۹۹

حقوق معلمان چه زمان زیاد می‌شود؟

حقوق معلمان چه زمان زیاد می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش از لایحه رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت تا یک ماه آینده آیین نامه رتبه بندی معلمان تدوین و پس از تصویب در هیات دولت از اوایل سال ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اقتصادآنلاین ، یوسف نوری با اشاره به آخرین تصمیمات پیرامون رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: لایحه رتبه بندی معلمان از سال ۱۳۹۲ مبتنی بر سندتحول بنیادین آموزش و پرورش شروع و در ادامه مسیر با چالش های زیادی مواجه شد تا اینکه پس از بررسی های متعدد در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، در ۲۳ اسفندماه ۱۴۰۰، از سوی رییس جمهور به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

وی با تأکید بر انتظارات به جا و برحق جامعه معلمان درخصوص طرح رتبه بندی گفت: با وجود تمام تلاش هایی که انجام شد به نظر میرسد باز هم در اجرای طرح از بُعد زمان، کمی تأخیر داشته ایم که تنها دلیل آن وجود مقررات و قوانین مربوط به اجرای این طرح بود. خوشبختانه در دولت سیزدهم با توجه به حمایت رییس محترم جمهور، اشکالات این طرح سریعا برطرف شده و در نهایت طرح رتبه بندی به نتیجه رسیده است.

نوری با اشاره به اهداف اجرای طرح رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان مبتنی بر سندتحول بنیادین است و مهم ترین هدف آن ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت در کشور است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به هدف اصلی رتبه بندی اضافه کرد: طرح رتبه بندی، علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «آموختن دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان ارتقا می دهد و این باعث افزایش توانمندی معلمان نسبت به امروز خواهد شد. لذا این توانمندی در تربیت دانش آموزان نیز بی تأثیر نبوده و آنها را به سمت اهداف سند و تربیت تمام ساحتی هدایت خواهد کرد.

نوری گفت: ماده دوم رتبه بندی فرهنگیان، به شرح شایستگی های ۳ گانه، عمومی، تخصصی و حرفه ای معلمان پرداخته و در هر مورد رتبه ها را مشخص می کند.

وی با بیان اینکه در طرح رتبه بندی، معلمان در ۵ رتبه تقسیم بندی می شوند، گفت: دایره شمول رتبه بندی، در دو لایحه ای که دولت گذشته ارائه شده بود، بعضی افراد از جمله همکاران فرهنگی که از مدارس به ادارات آمده بودند را شامل نمی شد که بر اساس اصلاحات صورت گرفته و مصوبه شورای انقلاب، این اشکال برطرف شد.

نوری ادامه داد: اکنون با ابلاغ طرح رتبه بندی و براساس قانون، وزارت آموزش و پرورش مکلف است آیین نامه مربوطه را در مدت یک ماه کاری تدوین کند که امیدواریم پس از تصویب آیین نامه در هیات دولت، طرح رتبه بندی از اوایل سال جدید اجرایی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اصلاً بابت چند ساعت برای چی باید معلم افزایش داشته باشه تازه دود این افزایش توی چشم اقشار بازنشسته ها وکارگران وقشراسیب پذیر با گرانی وتورم خواهد رفت