کد مطلب: ۳۵۳۲۷۱

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

چقدر از بودجه صرف حقوق کارمندان می‌شود؟

چقدر از بودجه صرف حقوق کارمندان می‌شود؟

محمد عزیزی گفت: در لایحه بودجه سال 98 باید 307 هزار میلیارد تومان از سوی دولت بابت حقوق کارمندان در سال 98 پرداخته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز شنبه (27 بهمن ماه 97) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور با 117 رای موافق، 86 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمد عزیزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص لایحه بودجه سال 98، گفت: در بودجه‌ای که 307 هزار میلیارد تومان از 407 هزار میلیارد تومان ردیف بودجه عمومی تنها صرف حقوق کارمندان دولتی می‌شود، نمایندگان مجلس حرفی برای گفتن در خصوص این لایحه بودجه ندارند. آن هم حقوقی که حتی کارمند در منزل خود نشسته باشد می‌تواند از آن بهره‌مند شود و حقوق خود را دریافت کند. حال تصور کنید با حضور کارمند در محل کار هزینه‌های دیگر هم به هزینه‌های جاری دولت افزوده می‌شود.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 98 مصوب شده است که حقوق کارمندان برای سال آینده حدود 20 درصد نسبت به امسال افزایش پیدا کند. به عبارتی باید 307 هزار میلیارد تومان از سوی دولت بابت حقوق کارمندان در سال 98 پرداخته شود، یعنی اگر کارمندی فقط در منزل خودش حضور داشته باشد توسط دولت باید 307 هزار میلیارد تومان پول پرداخت شود، حال اگر این کارمند در اداره حضور پیدا کند و به دنبال آن مصرف انرژی آب و برق هم داشته باشد، این میزان بودجه تخصیصی بیشتر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: بودجه عمرانی کشور 62 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این 62 هزار میلیارد تومان هم تنها اوراق است. مطمئن هستم که با این شرایط بی‌پولی کشور و افزایش هزینه‌های جاری دولت، بودجه عمرانی نیز محقق نخواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تنها صحبتی که می‌توانم در خصوص لایحه بودجه 98 داشته باشم این است که بیچاره رئیس‌جمهور بعدی. البته گفته شده که در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه تغییراتی حاصل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با سلام دولت برای افزایش حقوق از صدا وسیما چند ماه اعلام می کنه اما 12ماهه حقوق ثابته وقیمتها صد برابر هیچ فکری نمی کنه تازه اگه بخواد 400هزار تومان اضافه کنه باز بیمه ومالیات وباز نشستگی وسایر کسورات کم بشه فقط اعلامش تو صداوسیما باقی می مونه چیزی دستگیر کارمند نمیشه حالا اگه حقوق وافزایش ان اعلام نشه وکاسب به بهانه افزایش حقوق سفره پهن نکنه نمیشه درسته این افزایش مال امسال باز سال دیگه وافزایش و چگونه جوابگو باشیم مگه میشه 20درصد حقوق 18درصد وام بام بانک ملی تا کی باید ادامه بدیم الان 28سال از خدمتم میگذره هنوز ادامه داره خدا کنه فکری بشه