کد مطلب: ۶۳۶۳۱۹

وظایف و خدمات قابل ارائه شرکت حسابداری چیست؟

وظایف و خدمات قابل ارائه شرکت حسابداری چیست؟

از مواردی که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای انجام امور مالی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند، استفاده از خدمات شرکت حسابداری است.

از جمله مواردی که شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای انجام امور مالی خود به آن نیاز پیدا می‌کنند، استفاده از خدمات شرکت حسابداری است. استفاده از این خدمات می‌تواند دلایل مختلفی را برای سازمان‌ها داشته باشد. برای مثال ممکن است شرکت یک سازمان نوپا باشد.

اغلب این شرکت‌ها فضا و بودجه کافی و یا حتی حجم بالایی از کار را برای استخدام حسابدار ندارند. و یا ممکن است دقیقا برعکس آن، سازمان به حدی گستردگی بالایی داشته باشد که نیاز به یک شرکت حسابداری برای بررسی امور مالی پیدا کند.

شرکت حسابداری چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

شرکت‌ها با هر اندازه‌ای که دارند نیازمند بررسی عملکرد و جزئیات امور مالی خود هستند. حسابداری در سازمان‌ها علاوه بر این که امری ضروری در ارتباط با کارهای جاری مانند مالیات و بیمه است، باعث سوددهی بهتر شرکت و جلوگیری از ضرر و زیان نیز می‌شود. یکی از این شرکت‌ها که می‌توان برای بررسی امور حسابداری و مالی به آن اعتماد کرد موسسه تدبیر حساب است. تدبیر حساب با استفاده از خدمات نوین حسابداری به سازمان‌ها توانسته گامی نوین را در این عرصه بردارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی خدماتی که شرکت حسابداری تدبیر حساب ارائه می‌کند بپردازیم.

در ادامه به بررسی خدماتی که شرکت حسابداری برای انجام این امور ارائه می‌دهد خواهیم پرداخت.

مشاوره در امور حسابداری

در بسیاری از مواقع سازمان‌ها دارای تیم یا فردی از حسابداری در بخش مالی شرکت خود هستند. اما با این وجود برای بهبود در فرآیند تصمیم‌گیری مالی و یا تحلیل بهتر نیاز به مشاوره برای امور مالی خود پیدا می‌کنند. در این مواقع مدیران شرکت با مراجعه به یک شرکت حسابداری می‌توانند این خدمات را دریافت کنند.

12

خدمات مشاوره حسابداری می‌تواند بسیار متنوع باشد. از مشاوره به منظور بررسی گزارش‌های مالی گرفته تا بررسی حسابداری منابع انسانی و حتی تامین مالی شرکت. مشاوره توسط شرکت‌های حسابداری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا در امور مالی خود را برای رسیدن به سوددهی اصلاح کنند. میزان و پتانسیل رشد سودهی شرکت را مورد بررسی قرار دهند. ارتباطات خود را برای همکاری با سازمان‌های مختلف مورد بررسی قرار دهند.

خدمات مالیاتی به شرکت‌ها

همانطور که می‌دانیم سازمان‌ها برای انجام فعالیت اقتصادی باید مالیات بپردازند. پرداخت مالیات اجباری است و در صورت عدم پرداخت آن، افراد مشمول جریمه می‌شوند. پرداخت مالیات دارای قوانین خاص خود برای افراد و شرکت‌ها است. از مالیات بر ارزش افزوده گرفته تا مالیات بر حقوق و … . انجام امور مالیاتی و پرداخت آن‌ها نیازمند دانش و مشاوره‌ای است که افراد متخصص این کار به شما ارائه می‌دهند. شرکت حسابداری تدبیر حساب با تکیه به دانش متخصصان خود خدماتی که برای طراحی سیستم صحیح مالیاتی نیاز است را به شما ارائه می‌دهد.

تدبیر حساب با تشکیل پرونده در سازمان مالیاتی و نظام ارزش افزوده حوزه مالیاتی شرکت را مشخص کرده و گواهی‌های لازم به آن را دریافت می‌کند. پس از انجام این امور اداری نوبت به طراحی سیستم مالیاتی شرکت می‌رسد. تدبیرحساب با استفاده از دانش و تجربه ده ها حسابدار خبره، امن‌ترین سیستم دریافت مالیات را برای شرکت‌ها طراحی می‌کند.

کار شرکت‌های حسابداری در امور مالیاتی تنها در این نقطه به اتمام نمی‌رسد. افراد می‌توانند برای خدمات مالیات دوره‌ای جهت تنظیم دقیق اسناد مالیاتی به تدبیر حساب مراجعه کنند.

خدمات حسابرسی

خدمات حسابرسی را می‌توان یک مرحله پس از حسابداری به منظور دفع خطرات داخلی و خارجی دانست. شرایط امروز طوری تنظیم شده که شرکت‌های تجاری همواره خطرات داخلی و خارجی مختلفی را متوجه خود می‌بینند. در صورت عدم پیش‌بینی درست این خطرات و کنترل آن‌ها می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری به سازمان‌ها وارد شود.

خدمات حسابرسی داخلی به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با بررسی حساب‌های داخلی هدررفت منابع شناسایی شود. عملکرد و فعالیت شرکت با میزان قانونی بودن آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. از طرفی دیگر پیشنهاداتی برای بهبود فعالیت‌ها ارائه می‌شود. خدمات حسابرسی داخلی تدبیرحساب می‌تواند در حوزه‌های مختلف، بر اساس نیاز سازمان ارائه شود.

خدمات حسابداری

شرکت‌های حسابداری بر اساس میزان تجربه و تخصص خود، خدمات مختلفی را برای حسابداری شرکت‌ها ارائه می‌دهند. هدف آن‌ها از ارائه این خدمات، انجام امور مالی به بهترین شکل و جلوگیری از ضرر و زیان است. در این بخش به برخی از خدمات شرکت حسابداری تدبیر حساب در این راستا می‌پردازیم.

  • ساخت سیستم اطلاعات حسابداری متناسب با شرکت: متخصصان با تجربه تدبیر حساب با شناسایی امور جاری شرکت‌ها بهترین سیستم ممکن برای ثبت جریان‌های مالی را طراحی می‌کنند. به کمک این سیستم افراد بدون نیاز به صرف وقت در اجرای امور، اقدام به ثبت و ارائه فرآیندهای مالی می‌کنند. این سیستم اطلاعاتی به افراد کمک می‌کند تا با کم‌ترین میزان خطا بهترین عملیات حسابداری اجرا شود.
  • تنظیم صورت‌های مالی بر اساس استانداردهای ملی: صورت‌های مالی به سازمان‌های کمک می‌کند تا با بررسی جریان‌های مالی مسیر تجارت شرکت خود را مورد بررسی قرار دهند. این صورت‌های مالی که مطابق با استانداردهای جهانی تدوین می‌شوند به مدیران سازمان‌ها دیدی وسیع از میزان سوددهی و یا خطاهای گذشته می‌دهند. شرکت حسابداری با استفاده از تیم مجرب و کارآزموده نقش مهمی در به تصویر کشیدن این صورت‌های مالی به افراد ارائه می‌دهد.

تنظیم ترازنامه به منظور مشخص کردن میزان دارایی، بدهی شرکت، صورت‌های سود و زیان برای بررسی هزینه‌های شرکت در یک محدوده زمانی خاص و صورت جریان وجوه نقد برای بررسی نقدینگی شرکت از جمله این موارد است.

  • طراحی سیستم حقوق: از جمله چالش‌هایی که شرکت‌ها در حوزه نیروی انسانی خود با آن مواجه هستند، سیستم طراحی حقوق است. این سیستم دارای متغیرهای بسیاری در تنظیم حقوق است. با توجه به این عوامل متغیر و تخصصی شدن کارها شرکت‌ها تمایل بالایی به برون‌سپاری این خدمت به شرکت حسابداری هستند. این کار به آن‌ها آسودگی خیالی را از بابت یکی از سرمایه‌های شرکت یعنی نیروی انسانی‌ می‌دهد.

13 4

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید، وظایف یک شرکت حسابداری می‌تواند بر اساس نوع قرارداد شرکت بسیار متفاوت باشد. بر اساس این که شرکت شما چه اندازه‌ای دارد، چه نیازی را برای امور حسابداری خود دنبال می‌کند و به دنبال چه اهدافی در این امور است، می‌توانید خدمات متنوعی از شرکت های حسابداری دریافت کنید. متخصصان تدبیر حساب با سالها تجربه در زمینه امور مالیاتی و حسابداری به شما این اطمینان را می‌دهند تا امور مالی شما به شفاف‌ترین روش ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت تدبیرحساب با خدمات آن بیشتر آشنا شوید. همچنین میتوانید با پر کردن فرم درخواست مشاوره، منتظر تماس کارشناسان تدبیر حساب، جهت ارائه خدمات مشاوره رایگان باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.