خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۶۸۳۵

پاسخ سازمان حمایت به برخی شایعات درباره کمبود و گرانی خرما در بازار:

خرمای ماه مبارک رمضان تامین است

خرمای ماه مبارک رمضان تامین است

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با وجود ذخیره‌سازی مناسب، در ماه مبارک رمضان خرمای مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، عیلرضا رستمی با رد اظهارات علی موسوی مبنی بر افزایش 15 الی 20 هزار تومانی قیمت محصول خرما، گفت: با پیگیری از مقامات مسئول انجمن ملی خرمای ایران مشخص شد در حال حاضر موسوی هیچ سمتی در انجمن ندارد و به عنوان دلال چنین اظهاراتی را جهت ایجاد جو روانی افزایش قیمت عنوان کرده است.

رستمی همچنین ادامه داد: انجمن خرما نیز در این رابطه با توجه به سوابق گذشته فرد مذکور، پیگیری حقوقی لازم را انجام داده و در حال رسیدگی است.

قیمت این محصول در بخش عمده و خرده‌فروشی بین 6 هزار الی 7 هزار و 500 تومان و خرده‌فروشی نیز با لحاظ هزینه‌های جانبی کمتر از 9 هزار تومان است.

40 هزار تن از خرمای ذخیره‌سازی شده در سردخانه‌های استان کرمان موجود است، با وجود ذخیره‌سازی مناسب، در ماه مبارک رمضان خرمای مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نخواهیم داشت.

با اقدام‌های صورت گرفته در حال حاضر سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و انجمن درحال انعقاد قرداد با سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری جهت عرضه خرما در غرف میادین میوه و تره‌بار است.

در حال حاضر محسن رشیدفرخی عهده‌دار ریاست انجمن خرما و نیز محمدحسین اکبری دبیر انجمن هستند.

از عموم شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن 124 سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور اطلاع دهند و به قطع در اسرع وقت به این شکایت‌ها رسیدگی خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.