خبر فوری:

کد مطلب: ۳۳۸۹۹۳

خریداران خانه بخوانند

خریداران خانه بخوانند

با دلهره‌آور و وسوسه‌انگیز بودن خرید خانه، نکاتی که قبل از خرید خانه باید رعایت شود، بررسی کرده‌ایم؛ و راهنمایی‌های مفیدی برای زندگی آسان‌تر ارایه کرده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، خرید خانه برای نخستین‌بار هم می‌تواند دلهره‌آور باشد و هم وسوسه‌انگیز. این درحالی است که شما قدرت خرید خانه را در محدوده پولی که جمع کرده‌اید یا قرار است وام بگیرید، داشته باشید یا نهایتا مجبور به اجاره‌نشینی مجدد باشید.

ملاحظات قبل از خرید

نخستین قدمی که برای خرید خانه باید بردارید این است که اهداف بلندمدت‌تان برای خرید خانه چیست و چگونه مالکیت خود را براساس آن برنامه، سازگار می‌کنید؟

به گزارش تبیان، این هدف ممکن است به‌دلیل مقدار زیادی پول باشد که به هدر می‌رود یا می‌خواهید اجاره‌بهایی که پرداخت می‌کنید را جایگزین وام مسکن کنید، درواقع این کار خیلی ملموس است.

برخی هدف از صاحبخانه‌شدن را نشانه‌ای از استقلال خود می‌بینند و از این‌که مالک خانه شوند، لذت می‌برند. کاهش اهداف برای مالک‌شدن، تصویر بزرگی است که شما را در مسیر درستی قرار می‌دهد. در این‌جا پنج سوال کلیدی برای خودتان مطرح کنید.

به چه مقدار می‌توانید وام مسکن تهیه کنید؟

قبل از خرید مسکن، مهم است بدانید که وام‌دهندگان مسکن به چه میزان وام با چه شرایطی در اختیارتان قرار می‌دهند. شاید شما به فکر یک خانه ٤٠٠ میلیون تومانی باشید، اما وامی که در اختیار شما قرار می‌گیرد ٢٠٠ میلیون تومان باشد.

با این شرایط شما باید ٢٠٠ میلیون باقی مانده را خودتان از قبل تهیه کرده باشید. باید به ‌فکر پس‌دادن وام مسکن به‌صورت ماهانه باشید. با توجه به بدهی‌هایی که دارید، آیا می‌توانید اقساط چنین وامی را پرداخت کنید، بدون آن‌که به زحمت بیفتید یا از دیگران قرض کنید؟ درآمد ماهانه خود را با اقساطی که قرار است پرداخت کنید، مقایسه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بفهمید آیا توانایی صاحب خانه شدن را دارید یا نه.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.