خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۹۶۲۱

آیا در شرایط فعلی خرید برلیانس V۵ منطقی است؟

آیا در شرایط فعلی خرید برلیانس V5 منطقی است؟

در حال حاضر قیمت برلیانس V5 کارکرده در سایت دیوار بین 140 تا 180 میلیون تومان است که قیمت نسبتا بالایی برای یک خودروی خارج‌شده از خط تولید محسوب می‎شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، برلیانس V5 یکی دیگر از شاسی‌بلندهای چینی واردشده به بازار ایران آن هم با تعدادی بالا است که توسط شرکت سایپا به بازار عرضه شد. این خودرو در سال 2012 توسط برلیانس معرفی شد و قرار بود در آن زمان به‌عنوان پرچمدار برلیانس در بازار شاسی‌بلندهای جهانی نقش ایفا کند. سایپا با همکاری برلیانس خط مونتاژ این خودرو را در ایران راه‌اندازی کرد و در سال 1393 این خودرو در ایران رونمایی و در تعداد محدود وارد بازار شد. با اینکه این خودرو ظاهری شبیه به خودروهای نسل اول خانواده X کمپانی مطرح بی‌ام‌و دارد اما در عمل از لحاظ فنی عملکرد قابل قبولی را از خود نشان نمی‎دهد، به همین دلیل نتوانست در بازار ایران چندان موفق عمل کند.

وضعیت بازار جهانی و خرید و فروش برلیانس V5 در ایران

با اعلام آمار فروش برلیانس در سال 2014، مشخص شد که برلیانس V5 به همراه برلیانس 320 دو خودروی پرفروش شرکت چینی برلیانس در خاورمیانه و شرق آسیا محسوب می‎شوند. هم‌اکنون نیز برلیانس V5 در نسخه سال 2019 با طراحی جدید و فیس‌لیفت‌شده وارد بازارهای آسیایی شده است.

با این حال برلیانس V5 به هیچ‌وجه نتوانست موفقیت بازارهای جهانی خود را در ایران تکرار کند. خرید برلیانس V5 تنها تا سال 1394 امکان‎پذیر بود و بعد از آن به دلایلی که در ادامه به آن‎ها اشاره خواهیم کرد، این خودرو خیلی زود از خط تولید سایپا خارج شد. آمار دقیقی از تعداد خودروهای برلیانس V5 صفر که توسط سایپا به فروش رسیدند در دسترس نیست اما می‌توان حدس زد که تعداد این خودرو‎ها زیاد نخواهد بود. در حال حاضراگر قصد خرید برلیانس V5 را داشته باشید باید وارد بازار خودروهای دست‌دوم شوید.

مزیت‌های خرید برلیانس V5

اگر بخواهیم به مزیت‎های برلیانس V5 اشاره کنیم شاید نقطه قوت اصلی این خودرو طراحی نسبتا خوب آن باشد. شباهت زیادی بین برلیانس V5 و سایر خودروهای چینی وجود ندارد و این کمپانی خودروسازی چینی سعی کرده است تا محصول جدید خود را با بیشترین شباهت به خودروهای بی‌ام‌و تولید کند. دلیل این امر نیز همکاری برلیانس با بی‌ام‌و برای مونتاژ خودروهای آلمانی در چین است.

امکانات رفاهی این خودرو هم کافی به نظر می‎رسند و می‎توان وجود این آپشن‎ها را به عنوان یک مزیت برای این خودرو به حساب آورد. استفاده از چرم و متریال باکیفیت‎تر نسبت به سایر خودروهای چینی به همراه طراحی زیبا باعث شده بود که قیمت برلیانس صفر در سایت دیوار و در زمان عرضه حتی از قیمت جک S5 محبوب نیز بیشتر باشد.

معایب خرید برلیانس V5

موتور ضعیف از همان ابتدا مشکل اصلی این خودرو محسوب می‌شد. موتور 1.6 لیتری با قدرت 112 اسب بخار حتی در خودروهای سدان با قیمت پایین‎تر نیز مورد استفاده قرار نمی‎گیرد. با این حال این موتور در کنار جعبه‌دنده 5سرعته خودکار به عنوان سیستم تولید و انتقال قدرت برای برلیانس V5 در نظر گرفته شده بود. در زمان عرضه خودرو انتقادات زیادی به سایپا و برلیانس وارد شده بود. بعد از ارائه خودرو به بازار هم مشخص شد که طبق پیش‎بینی‎ها، برلیانس V5 از لحاظ قوای فنی در سطح دیگر رقبای هم‌قیمت خود نیست.

مورد دیگری که به عنوان یک نقطه‌ضعف بزرگ برای برلیانس V5 در نظر گرفت، می‌شود پشتیبانی نامناسب سایپا از این خودرو است. در طی 16 ماهی که این خودرو در ایران عرضه می‎شد، همواره سایپا تضمین می‎کرد که از لحاظ تامین قطعات یدکی و پشتیبانی از برلیانس V5 مشکلی وجود نخواهد داشت، با این حال بلافاصله بعد از خروج این خودرو از خط تولید، صاحبان این خودرو با مشکلات زیادی برای تامین قطعات یدکی و تعمیر خودرو خود مواجه شدند.

قیمت برلیانس V5

در حال حاضر قیمت برلیانس V5 کارکرده در سایت دیوار بین 140 تا 180 میلیون تومان است که قیمت نسبتا بالایی برای یک خودروی خارج‌شده از خط تولید محسوب می‎شود. تعداد آگهی‎های این خودرو در دیوار نشان‌دهنده این است که بازار خیلی خوبی در بین خودروهای دست‌دوم ندارد و احتمالا خرید این خودرو در حال حاضر زیاد منطقی نخواهد بود.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.