کد مطلب: ۵۰۷۰۸۳

آخرین اخبار خودرو در هفته اخیر

ثبت نام خرید «تارا» به کجا رسید؟ / حاشیه‌های ادامه‌دار فروش «شاهین»

ثبت نام خرید «تارا» به کجا رسید؟ / حاشیه‌های ادامه‌دار فروش «شاهین»

در هفته گذشته در میان اخبار مختلف از صنعت خودرو، اخبار مربوط به دو خودرو جدید بازار یعنی شاهین و تارا قابل توجه بودند. در اولی خریدارانش دست به تجمع زدند و در دومی با ثبت نام خرید آن، تازه ماجراهایش شروع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته در میان اخبار مختلف از صنعت خودرو، اخبار مربوط به دو خودرو جدید بازار یعنی شاهین و تارا قابل توجه بودند. در اولی خریدارانش دست به تجمع زدند و در دومی با ثبت نام خرید آن، تازه ماجراهایش شروع شده است. آخرین اخبار این حوزه را در زیر می‌خوانید:

ـ معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: بهمن امسال تولید انبوه این خودرو را با یک هزار دستگاه شروع خواهیم کرد و سال آینده آن را به ۵۰ هزار دستگاه خواهیم رساند.

ـ دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از احتمال واردات خودروهای خارجی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در دولت جدید فضای تازه‌ای را تجربه می‌کنیم. ما هم به واردات خودرو خوش‌بین هستیم و ممکن است واردات خودرو آزاد شود!

ـ بررسی آمار‌های منتشر شده وزارت صمت، حاکی از تولید ۶۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان آذرماه و رشد ۱۸.۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

ـ با تصویب کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، واردات خودرو به کشور در سال آینده همچنان ممنوع است،با این حال خودروهای حاضر در گمرکات مناطق آزاد به طور مشروط می‌توانند وارد سرزمین اصلی شوند.

ـ سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا، درباره شماره‌گذاری خودروهای خارجی گفت: امسال ما واردات خودرو نداشتیم که به تبع آن بخواهد خودروی خارجی شماره‌گذاری شود. تنها حدود چهار تا پنج هزار خودرو در گمرک‌های کشور بود که یا به دلیل تاخیر در ثبت سفارش یا به دلایلی دیگر در گمرک مانده بود که دولت برای این‌ها یک تصمیماتی را اتخاذ کرد. در راستای این تصمیمات نیز بررسی‌ها انجام و مشخص شد که حدود دو هزار دستگاه بالای ۲۵۰۰ سی‌سی بود که اصلا ترخیص نشد. درصدی هم متعلق به خودروهایی مانند سانتافه و غیره بود که مشابه آن در کشور زیاد است. این خودروها شماره‌گذاری شد.

ـ دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل خودروساز بزرگ کشور،اظهار کرد: چنانچه اقدام عاجل و موثر در تعدیل قیمت‌ها و پرداخت مطالبات معوق قطعه‌سازان صورت نپذیرد، ادامه تامین حتی با وعده و وعید هم امکان‌پذیر نخواهد بود. خواهشمند است مقرر فرمائید چاره اندیشی اساسی صورت پذیرد.

ـ ثبت نام طرح جدید فروش فوری ۶ محصول گروه خودروسازی سایپا از فردا آغاز می‌شود.

ـ حواله‌داران خودرو شاهین که چند روزیست به تجمع مقابل برخی نهادها متوسل شده‌اند، می‌گویند: قرار بود موتور برلیانس بر خودرو شاهین سوار شود، این در حالی است که به دلیل شرایط تحریمی خودروسازان نتوانستند موتور این خودرو را تهیه کنند. به همین دلیل از موتور پیشرفته پراید و تیبا برای این خودرو استفاده کرده‌اند.

ـ نتایج قرعه‌کشی پیش‌فروش تارا، جدیدترین محصول ایران‌خودرو که هفته اخیر با حضور نمایندگان نهاد‌های ناظر برگزار شد، اعلام شد. نتایج در گزارش نتایج قرعه‌کشی تارا اعلام شد بخوانید.

ـ درحالی‌که از ماه‌های ابتدایی امسال، قیمت خودرو و مسکن به تصمیم وزارت صمت و به دستور مقامات قضایی از پلت‌فرم‌های آگهی آنلاین حذف شده بودند، عصر پنج‌شنبه، قیمت خودرو به این پلت‌فرم‌ها بازگردانده شد.

ـ رنو می‌خواهد سبد محصولات برقی خود را با دو خودرویی افزایش دهد که پرفروش‌ترین خودروهای این شرکت بوده‌اند و در نمایشگاهی که قرار است هفته آینده برگزار شود این خودروها را به نمایش خواهد گذاشت.

ـ سطح فعلی قیمت به خصوص در خودروهای خارجی بعضا تا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت واقعی است. قیمت‌های نجومی نتیجه «اثر ذهنی تعرفه واردات خودرو» است.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار خودرو را در اینجا می‌توانید دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي

    من دهها ثبت نام کنند پرسیدم یک نفر برنده نشده بود …!!!!!

  • ناشناس

    اون موقع که من شاهین ثبت نام کردم با ۸۰ میلیون پول ودیعه که دادم خیلی چیزی ها می شد بخری ولی الان دیگه نه من می خواستم ماشین دیگه بخرم الان سود کرده بودم نه اینکه همون پول را حساب کنید باور کنید انصاف نیست

  • ناشناس

    سلام بنظرم سایپا این پولی که ازمردم بابت شاهین میگیرد حداقل اپشن خوب وبا گیربکس اتومات تحویل مشتری بدهند با تشکر منتظر نظر خواهی شماها می باشم

  • ناشناس

    اینجانب برنده شاهین سایپا شده ام ومبلغ اولیه را به حساب سایپا واریز کردم از کمی وکیفی ان هیچ اطلاعی ندارم فقط درخواستم این است که شرکت سایپا ماشین شاهین را با گیربکس اتومات واپشن خوب به من تحویل بدهد و بابت گیربکس اتومات مابالتفاوت را پرداخت می کنم منتظر جواب هستم با تشکر

  • بیسواد بی شناسنامه

    بک صفر قیمتشون اضافه است