به گزارش تجارتنیوز، میزان یارانه نان چقدر است؟
اصغر پابرجا، رئیس اتحادیه نانوایان سنگکی تهران، به «شرق» میگوید کــه هر نفر ماهانــه میتواند ۱۰ کیلوگرم نان یارانهای بخرد.
به عبارتــی هر نفــر فقط میتواند یــک نان یارانهای در روز بخرد و مصرف بیشتر نان با نرخ نانواییهای آزادپز محاسبه میشود.
بعد از بارها خبرســازی مرغ و گوشــت و روغــن و برنج، امسال گرفتاریهای تنظیم بازار به نان رســیده اســت.
در تعطیلات هفته گذشته، ناگهان خبر رسید که قیمت آرد صنعتی آزاد شــده و برای یارانه آرد نانواییها هم تصمیم جدیدی گرفته شده است.
آزادســازی قیمت آرد صنعتی، نرخ ماکارونی را یکشــبه حدود دو برابر کرد و بهای بیسکویت و کیک و کلوچه و… را خبرســاز کرد.
بلافاصله پس از این اتفاقات خبر رسـید که از این پس فروش نان با کارت یارانه ممکن است و یارانه آرد مستقیم به کارت بانکی مصرفکنندگان واریز میشود.
پیش از این بارها خبر توزیع کارت نان و کوپن نان روی خروجی رســانهها قرار گرفته اما تکذیب شده بود.
و حالا جواد ساداتینژاد، وزیر کشــاورزی میگوید که با جنگ روسیه و اوکراین قیمت گندم جهش داشــته و آرد یارانهای ایران در حجم بالا قاچاق میشــود.
قاچاق توجیه دارد
ابراهیــم صیامی، مدیر کل آیندهپژوهی، مدلســازی و مدیریت اطلاعــات اقتصــادی وزارت اقتصاد هم گفت که بهطور متوســط هر ایرانی ۳۰۰ گرم مصرف نان دارد.
با این حساب مصرف ســالانه کشــور به ۹.۵ میلیون تن گندم میرســد، اما آمارهای تأمین گندم نشــان میدهد ســالانه ۱۱.۵ میلیــون تن گندم در کشــور مصرف میشود که نشــان میدهد بخشی از گندم و آرد یا قاچاق میشود.
هرچنــد این توضیحات، مصرفکننــدگان ایرانی را قانع نکرد و بسیاری با یادآوری تجربه افزایش قیمت بنزین گفتند که نمیشود دســتمزدها در ایران ریالی و قیمت کالا دلاری باشد.
همچنین بسیاری از کارشناســان اقتصاد هم میگویند تا زمانــی که نرخ تورم دورقمی اســت و سقوط ارزش ریال ادامه دارد، بین قیمتهای بازار ایران و جهان فاصله میفتد و قاچاق توجیه دارد.
بنابراین افزایش قیمت بــدون مهار نرخ تــورم نمیتواند توجیه قاچــاق را از بین ببرد.
تو را خدا نون یارانه ای نکنید بچه دار دست خالی چه کنند بچه ها باید روی دست پدر مادر ها از گرسنگی جان بدند
یعنی یکی چهارخونواریاهرچی هستش بایدکارت ملی تمام اعضا باشه، میشه کارت ملی ها ودست بچه بدیم نون بگیره، تومسیرگم شدچی؟ یاازش زدن چی؟ یعنی شدنیه؟ کدوم تیم بیسواد، اشغالی این طرح رو داده؟ مدرکشون چیه؟ خدالعنتتون کنه حقوق ازبیت المال میگیرید شب فکرمیکنید، صبح طرح میدید؟ باخونوادتون نشستید طرح دادید این طرح یه بچه دبستانیه،
کشور مااز همه کشورها ثروتمندتر هست حتی ازکشورهای صنعتی و عربی ولی مردمشازهمه کشورهافقیرترهست حالا پول نانخالی تو جیب شان نمی گذارید بروید خجالتبکشید نفرینو اه مردم گریبانتانرا می گیرد
دوست عزیز گفتند هر نفر روزی یک کیلو آرد که میشه تقریبا ۳تا نان سنگک
حالا شما اگر ۳نفر هم باشید میشود روزی حدودا۹نان سنگک
بعدش ماشاالله نوش جانتان این همه نان چطور میخورید؟؟
امیدوارم خداوند به شما وهمه ی مردم جهان کمک نماید
دوستان عزیز من فکر میکنم شماها یا نانوایی دارید یا قاچاق ارد میکنید که این همه به امواج منفی فرستادید
حداقل ۲روز صبر کنید تا ببینیم چی میشه
با این همه کنترل و بازرسی بنظر نمیرسد بدون اطلاع مسئولین گمرکات بشود این هم اجناس مختلف بصورت قاچاق از کشور خراج شود . وای بحال ملت اگر این قاچاقها صحیح باشد.
آخه یکعدد نان صبحانه و نهار و شام واقعا اقتصادانش کیه،، قیمت برنج نجومی شده باید فقط نان بخوری و اونوقت یکعد نان اصلا توجیهی نداره،، بگید نمیدیم خلاص
خدا ازتون نگذره
سلام
چه مسخره بازی شده
حالا مهمان بیاد خونه آدم بهش بگیم کارتتو بده برم نون بگیرم دونگ نونتو بده…!
من چقدر بیسواد بودم همش میگفتم کارت ملی هیچ ارزشی ندارد الان فهمیدم اگر کدملی نداشتم چطور نان میگرفتم خدایا شکرت رئیسی متشکریم