خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۵۲۷۳

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت خودروهای خارجی ارزان می‌شود؟

قیمت خودروهای خارجی ارزان می‌شود؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: قیمت خودروهای خارجی در سال آینده به قیمت دلار و میزان تقاضا نیز بستگی دارد، چنانچه قیمت ارز کنترل شود و به ازای آن نرخ تعرفه خودرو بین 10 تا 20 درصد کاهش یابد، قطعا قیمت خودروهای خارجی سال آینده ارزان خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بودجه سال 99 آمده است که واردات خودروهای سبک، سنگین (با اولویت خودروهای ترکیبی، هیبریدی) و ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با ارز منشا خارجی طبق قوانین و مقررات مجاز است.

در همین حال دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا با آزادسازی خودروهای خارجی در سال 99 قیمت خودروها در بازار ارزان خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه سال آینده واردات خودروهای خارجی با منشا ارز خارجی در عمل و نه در کاغذ آزاد شود، در قیمت نهایی خودروها تاثیر خواهد گذاشت به شرط آن که نرخ تعرفه و عوارض برای واردات خودرو تغییری نکند.

مهدی دادفر در ادامه افزود: در حال حاضر عوارض خودرو با دلار 9 هزار و 900 تومانی محاسبه می‌شود، چنانچه این نرخ برای سال آینده به همین روال باقی بماند قیمت ثابت باقی خواهد ماند.

او اظهار کرد: البته قیمت خودروهای خارجی در سال آینده به قیمت دلار و میزان تقاضا نیز بستگی دارد، چنانچه قیمت ارز کنترل شود و به ازای آن نرخ تعرفه خودرو بین 10 تا 20 درصد کاهش یابد، قطعا قیمت خودروهای خارجی سال آینده ارزان خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوب میشه انشاالله

    • ناشناس

      بزک نمیر بهار میاد … خربزه و خیار میاد