کد مطلب: ۷۵۹۴۳

خودروهای دولتی هم باید معاینه فنی بگیرند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ : دوربین های طرح زوج و فرد، خودروهای فاقد معاینه فنی را فقط روزی یک بار جریمه می کنند. سردار تیمور حسینی افزود: یک خودرو اگر صد بار از جلوی دوربینی تردد کند تخلفش را دوربین ثبت می کند و در سرور ذخیره می شود اما آنچه که به عنوان

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ : دوربین های طرح زوج و فرد، خودروهای فاقد معاینه فنی را فقط روزی یک بار جریمه می کنند.

سردار تیمور حسینی افزود: یک خودرو اگر صد بار از جلوی دوربینی تردد کند تخلفش را دوربین ثبت می کند و در سرور ذخیره می شود اما آنچه که به عنوان سابقه تخلفاتی این خودرو در سامانه اجراییات ثبت می شود فقط روزی یکبار است .
وی گفت: از امروز، خودروهای فاقد معاینه فنی با دوربین های طرح زوج و فرد جریمه می شوند.
سردار حسینی با اشاره به اجرای طرح LEZ و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از امروز، افزود: همانطور که پیشتر نیز درباره شروع این طرح اطلاع رسانی شده بود از اول آبان خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند و به محدوده طرح زوج و فرد وارد شوند به وسیله دوربین اعمال قانون می شوند.
وی با بیان اینکه جریمه نداشتن برگ معاینه فنی نیز 500 هزار ریال (50 هزار تومان) است گفت : این مرحله به عنوان گام نخست اجرای طرح است که صرفا مختص محدوده زوج و فرد است .
سردار حسینی ادامه داد: یقینا در خارج از این محدود نیز معاینه فنی خودروها کماکان به وسیله همکاران راهنمایی و رانندگی ما کنترل می شود و ربطی به این ندارد که اگر دوربین کنترل می کند پلیس جریمه نکند.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در مراحل بعد که مصوب شورای عالی ترافیکی کشور دال بر گسترش این محدوده است تا جایی که همه سطح شهر را با کمک دوربین ها کنترل کنیم .
وی ادامه داد : ان شاءالله که این طرح تاثیر مثبت و ملموسی در روند کاهش آلودگی هوا داشته باشد که رفته رفته آثارش را نشان می دهد .
سردار حسینی افزود: نه تنها معاینه فنی صادره برای وسایل نقلیه از مراکز معاینه فنی اطراف تهران بلکه از تمام مراکزی که به سامانه سیمفا وصل باشند ، معتبر شناخته می شود.
خودروهای دستگاه های دولتی برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند؛
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از دغدغه های جدی ما خودروهای آلاینده دستگاه های دولتی است .
به گزارش صداوسیما، سردار حسینی درباره برخورد با وسائل نقلیه آلاینده دستگاه های دولتی با توجه به سرد شدن هوا افزود: اگر بگویم که ما در این خصوص طرح و برنامه داریم و می خواهیم از تردد این خودروها جلوگیری کنیم ، اینگونه نیست ، به هر شکل دستگاه های دولتی شرایط خاص خودشان را دارند .
وی گفت : اگر ما از مردم توقع داریم نسبت به دریافت معاینه فنی و یا نسبت به کنترل و چک نقص فنی خودروهای خود حساس باشند ، خودروهای آلاینده دستگاه های دولتی باید حساسیت بیشتری داشته باشند و اقدامات لازم را به منظور رفع نقص فنی خودروها و دریافت معاینه فنی انجام دهند .
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بدنه دستگاه های دولتی باید در این خصوص پیشگام باشند افزود : در غیر این صورت مردم قطعا آن همراهی و مشارکتی که باید در اجرای طرح های این چنینی داشته باشند نخواهند داشت و یک جو توام با بی اعتمادی که اجرای این طرح ها فقط برای یک بخش خاص از جامعه است همراه خواهد بود .
وی گفت : همه دستگاه ها و سازمان ها به این مسئله به صورت جدی بپردازند و همانطور که گفتم یکی از دغدغه های جدی ما در بحث معاینه فنی، خودروهای دولتی است .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.