کد مطلب: ۳۵۳۲۵۲

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز :

خودروهای وارداتی در حد صفر را اسقاط می‌کنند / عده‌ای اجازه ورود این خودروها به بازار را نمی‌دهند

خودروهای وارداتی در حد صفر را اسقاط می‌کنند / عده‌ای اجازه ورود این خودروها به بازار را نمی‌دهند

محمدرضا منصوری گفت: خودروهای وارداتی که در حد صفر کیلومتر هستند و تنها حدود 50 هزار کیلومتر راه رفته‌اند را اسقاط می‌کنند. آیا نمی‌توان این خودروهای اسقاطی را مجدد وارد بازار کرد؟ متاسفانه دست‌هایی پشت پرده این ماجرا است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طی روزهای گذشته خودروسازان بار دیگر قیمت خودروهایی مانند پراید را افزایش داده‌اند، به طوری که خودروی پراید به 45 میلیون تومان رسیده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا احتمال دارد در این شرایط برای تنظیم بازار حکم ممنوعیت واردات خودرو لغو شود؟

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون عصنایع و معادن مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: گفت: در این شرایط وخیم اقتصادی که وضعیت مالی مملکت خوب نیست واردات خودروهای صفر کیلوکتر به کشور کمتر شده است، اما حداقل می‌توان از خودروهای دست دوم بنادر شمالی و جنوبی کشور به منظور ساماندهی بازار خودرو استفاده کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چندی پش طرحی عنوان کردم مبنی بر استفاده از خودروهای اسقاطی در بنادر شمال و جنوب کشور، اما متاسفانه هیچ مسئولی به پیشنهاده بنده توجه نکرد.

وی ادامه داد: خودروهای وارداتی که در حد صفر کیلومتر هستند و تنها حدود 50 هزار کیلومتر راه رفته‌اند را اسقاط می‌کنند. آیا نمی‌توان این خودروهای اسقاطی را مجدد وارد بازار کرد؟ متاسفانه دست‌هایی پشت پرده این ماجرا است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: چرا خودروهایی که هزینه گمرک و دلار آن در گذشته پرداخت شده و در حد صفر کیلومتر است را از رده خارج می‌کنند؟ بدون شک اسقاط این خودروهای وارداتی یا به دلیل افزایش قیمت خودروهای خارجی است یا خودروهای داخلی؟

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دست‌هایی پشت پرده این ماجرا نبود دلایل رد این پیشنهاد توضیح داده می‌شد یا از قول بنده نمی‌گفتند که منصوری گفته خودروهای دست دوم را از افغانستان وارد کنید.

منصوری افزود: پیشنهادی که بنده به مسئولان دادم بر این اساس بود که اجازه دهند خودروهای وارداتی که در بنادر شمال و جنوب کشور اسقاط می‌شوند مجدد در بازار عرضه شوند. بدون‌شک عرضه مجدد این خودروهای وارداتی باعث کاهش قیمت خودروی خارجی و خودروی داخلی در بازار می‌شود.

وی تاکید کرد: پر واضح است که قدرت شبکه مافیا بسیار بیشتر از قدرت دولت است و مافیا تصمیم گیرنده اصلی صنعت خودروسازی کشور هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.