کد مطلب: ۳۲۲۴۰۷

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد:

خودروهای دپو شده در گمرک، دو هفته دیگر وارد بازار می‌شوند

خودروهای دپو شده در گمرک، دو هفته دیگر وارد بازار می‌شوند

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: ظرف یک تا دو هفته آینده دستورالعمل خروج خودروهای معطل مانده در گمرک اجرا و خودروهای خارجی روانه بازار خواهند شد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، شهریور ماه سال جاری بود که رئیس جمهور با آزادسازی خودروهای دپو شده در گمرک موافقت کرد و قرار بود این خودروهای خارجی جدید به بازار ایران عرضه شود، اما برخی حواشی‌ها روند خروج این خودروها را از گمرک با کندی رو به رو کرد. حالا با گذشت بیش از یک ماه از انتشار این خبر فعالان خودرو از توافق نهایی ترخیص خودروهای خارجی خبر می‌دهند.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در پاسخ به این پرسش که لغو ممنوعیت واردات خودرو تا پایان سال چقدر جدی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: لغو ممنوعیت واردات خودرو به شرایط کشور بستگی دارد. با توجه به اینکه اخیرا جلساتی را با مقام‌های عالی رتبه وزارت صنعت برگزار کرده‌ایم باید اشاره کرد که ظرف یک تا دو هفته آینده دستورالعمل خروج خودروهای معطل مانده در گمرک اجرا و خودروهای خارجی روانه بازار خواهند شد.

کوروش مرشد سلوک افزود: البته تمام خودروهای معطل مانده در گمرک که از سوی نمایندگی‌های رسمی ثبت سفارش شده‌اند متعلق به مردم است که به دلیل حواشی‌های اخیر قرار است از گمرک ترخیص شوند.

او به مشکل تامین قطعه در آینده خبر داد و عنوان‌ کرد: ما طی دو ماه گذشته پیش‌بینی کردیم که بعد از ترخیص خودروها از گمرک با بحران خدمات پس از فروش رو به رو خواهیم شد. در این بازه زمانی ممنوعیت نه‌تنها در عرصه خودرو بلکه دیگر کالاها نیز با برخی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها رو به رو هستند. حال در آینده به نظر می‌رسد که با مشکل تامین قطعات خودرو به طور جدی مواجه خواهیم شد.

مرشد سلوک درباره پرسش دیگری مبنی بر اینکه در آینده ارزانی خودروهای خارجی در راه است یا خیر؟ پاسخ می‌دهد: با این شرایط فعلی ارزانی خودروهای خارجی بعید به نظر می‌رسد. تا زمانی که واردات خودرو آزاد نشود کاهش قیمت امکان‌پذیر نیست. البته ترخیص خودروهای معطل مانده در گمرک می‌تواند تاثیر مستقیمی در قیمت تمام شده خودروهای بازار آزاد داشته باشد اما حباب قیمتی ایجاد شده را کامل از بین نخواهد برد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فاطمه موسوی

    این آقا ماهی یکبار میاد و یه خبر امیدوار کننده میده و هیچی به هیچی…مردم……استرس….نگرانی ها و مشکلاتشون هم که هیچ…