کد مطلب: ۶۳۴۶۵۷

خودروی لوکس تمام برقی «استون مارتین» در راه است

خودروی لوکس تمام برقی «استون مارتین» در راه است

کمپانی خودروهای لوکس استون مارتین در حال شروع همکاری با شرکت باتری سازی بریتیش ولت بریتانیا است. این خودروساز لوکس روز دوشنبه اعلام کرد این مشارکت به منظور تولید اولین خودرو تمام الکتریک پیشرفته خود تا سال ۲۰۲۵ صورت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی خودروهای لوکس استون مارتین در حال شروع همکاری با شرکت باتری سازی بریتیش ولت بریتانیا است. استون مارتین در این دور از سرمایه گذاری خود بار دیگر به این کمپانی باتری‌سازی سرمایه تزریق می‌کند. این خودروساز لوکس روز دوشنبه اعلام کرد این مشارکت به منظور تولید اولین خودرو تمام الکتریک پیشرفته خود تا سال ۲۰۲۵ صورت گرفته است.

دولت بریتانیا نیز در ماه ژانویه ۲٫۲ میلیون دلار از بودجه خصوصی به بریتیش ولت کمک کرد.

مدیر عامل استون مارتین، توبیاس موئر، در مصاحبه‌ای گفت: «این دو کمپانی با هم روی طراحی و ساخت سلول‌های باتری برای پاسخگویی به نیاز مشتریان استون مارتین کار می‌کنند».

به گفته موئر سرعت عملکرد شارژ خودروها بالا می‌رود و رانندگان استون مارتین دیگر مجبور نیستند نیم ساعت یا یک ساعت در ایستگاه‌های شارژ منتظر شارژ شدن خودروشان بمانند.

به نقل از بلومبرگ ، همکاری استوون مارتین با بریتیش ولت مکمل همکاری این کمپانی با مرسدس بنز می‌شود. مرسدس بنز در ازای دریافت سهام بیشتر از استون مارتین سیستم‌های رانندگی هایبرید و برقی به این کمپانی ارائه می‌کند. این دومین بار در سال جاری است که بریتیش ولت با یک کمپانی خودروسازی همکاری می‌کند و در ماه ژانویه نیز قرارداد مشابهی نیز با سازنده خودروهای اسپرت یعنی لوتوس امضا کرده است.

معمولا خودروسازان مجبورند بین دو ویژگی باتری خودرو از یکی بیشتر و از دیگری کمتر داشته باشند. مثلا اگر تراکم انرژی باتری زیاد باشد دیگر نمی‌توان قدرت زیادی داشت و بالعکس. اما بریتیش ولت در حال ساخت باتری‌های پیشرفته‌ای است که این موارد را به حداقل می‌رسانند.

مدیر تجاری ارشد بریتش ولت گفت: «این دقیقا همان چیزی است که استون به دنبال آن است.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.