کد مطلب: ۶۵۴۸۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سوبارو وارد صنعت خودرو برقی شد / پایان خودرو بنزینی نزدیک است؟

سوبارو وارد صنعت خودرو برقی شد / پایان خودرو بنزینی نزدیک است؟

تقاضا برای خودروهای برقی هر روز بیشتر می‌شود. همین مساله خودروسازان را تشویق می‌کند تا تولیدات خود را از خودروهای بنزینی به خودروهای برقی تغییر دهند. کمپانی خودروسازی سوبارو نیز اخیرا اعلام کرد که در حال ساخت کارخانه خودروهای برقی خود است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمپانی خودروسازی سوبارو برنامه دارد تا چند سال آینده در ژاپن کارخانه مخصوص تولید خودروهای برقی بسازد. روز پنج شنبه این کمپانی اعلام کرد که برای پاسخ به تقاضای روز افزون برای خودروهای باتری‌دار در بازار آمریکا شمالی می‌خواهد میزان ۱٫۹ میلیارد دلار هزینه کند. بخشی از همین مبلغ صرف ساخت کارخانه خودرو برقی می‌شود.

به نقل از اتوبلاگ ، خودروهای سوبارو حضور طولانی و قدرتمندی در بازار ایالات متحده آمریکا دارند. روز پنج شنبه این کمپانی اعلام کرد که فروشندگان این خودروها تنها پنج هزار دستگاه خودرو در انبار دارند. این تعداد کم منعکس کننده مشکلات زنجیره منابع جهانی است.

سوبارو برنامه دارد قبل از راه اندازی خط تولید مخصوص خودروهای برقی در کارخانه جدید خود خط تولید ترکیبی خودروهای بنزینی و برقی را تا سال ۲۰۲۵ راه اندازی کند. خط تولید مخصوص خودرو برقی بعد از سال ۲۰۲۷ شروع به کار می‌کند. این اولین اقدام سوبارو برای تولید انبوه خودروهای برقی است. سایر خودروسازهای ژاپنی نیز برنامه‌هایی برای ورود به این صنعت دارند.

رقابت با تسلا

خودروسازهای ژاپنی برای رقابت با تسلا در حال افزایش تولیدات خود هستند. تسلا در حال حاضر پیشرو بخش خودروهای برقی است و سریع‌ترین رشد را در این بخش از صنعت خودروسازی دارد.

بازار خودروهای برقی در چند سال اخیر به سرعت دچار تغییر شده است. کمپانی سوبارو نیز برنامه دارد برای تطبیق با تقاضای فعلی مشتریان ۲۵۰ میلیارد ین (۱٫۹۳ میلیارد دلار) برای تقویت این بخش هزینه کند.

خودروهایی در کارخانه جدید سوبارو تولید می‌شوند به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. مدیر عامل این خودروسازی در خصوص ظرفیت تولید جزئیات زیادی ارائه نداد. همچنین اشاره نکرد که این کمپانی خودروهای کمپانی تویوتا را تولید می‌کند یا خیر.

این اعلامیه دقیقا همان روزی که سوبارو قبول سفارش برای اولین تولید انبوه خودروهای برقی خود یعنی سوبارو سولترا را آغاز کرد، انجام شد. سولترا تولید مشترک سوبارو با تویوتا در ژاپن است. سوبارو تولید این خودرو را به تویوتا سپرد. تویوتا هم به تازگی اولین خودرو برقی با باتری خود را به با نام bZ4X. تولید کرده است.

در گزارشی جداگانه سوبارو اعلام کرد که سود سالانه عملیاتی با ۱۲ درصد کاهش به ۹۰٫۴۵ میلیارد ین (۷۰۱ میلیون دلار). پیش‌بینی کمپانی از سال مالی پیش رو که از ماه آوریل شروع شد، ۲۰۰ میلیارد ین (۱٫۵ میلیارد دلار) است که بیش از دو برابر سال گذشته است.

به نظر می‌رسد با وجود تقاضای بالا برای خرید خودرهای برقی، بازار خودروهای بنزینی تا چند سال آینده رونق خود را از دست بدهد. در کشوری مانند بریتانیا قرار است تا سال۲۰۳۰ فروش خودروهای بنزینی ممنوع شود. علاقه مشتریان به استفاده خودروهای برقی می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند ونگرانی‌ها در خصوص اتمام منابع سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به هیچ وجه سهام پالایشی را برای بلند مدت نخرید که با ورود خودروهای برقی سهام پالایشگاهها نابود خواهند شد فقط سهام خودرویی بخرید که در آینده این صنعت با ورود خودروهای برقی متحول و بسیار سودآور خواهد شد