کد مطلب: ۲۲۷۴۷۲

خودکفایی کامل در حوزه شیشه و آینه

خودکفایی کامل در حوزه شیشه و آینه

رئیس اتحادیه شیشه و آینه گفت: صنف شیشه و آینه علاوه بر تامین نیاز داخل در حدود ۴۰ درصد از تولید خود را به کشور‌های مختلف صادر می‌کنند، این خودکفایی در محصولات جانبی همچون شیشه دو‌جداره، شیشه ضد‌گلوله، شیشه‌های خم و انواع و اقسام شیشه‌های هنری وجود دارد.

محمد‌علی قنبری، در خصوص شرایط صنف شیشه و آینه در کشور گفت: خوشبختانه به دلیل نوع کار صنف ما صنعت شیشه و آینه در کشور از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتحادیه شیشه و آینه افزود: طی سال‌های ابتدایی دهه شصت ۷۰ درصد از نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد، اما با تلاش‌های صورت گرفته امروز علاوه بر تامین نیاز داخل در حدود ۴۰ درصد نیز صادرات در این صنف صورت می‌گیرد.

قنبری بیان کرد: مواد اولیه مورد نیاز این صنف تماما در داخل کشور تولید می‌شود و در کنار آن متخصصین داخلی فعالیت و اقدامات لازم برای کارگاه‌های مربوطه را انجام می‌دهند.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه در خصوص تامین مواد اولیه در داخل کشور گفت: تامین مواد اولیه از ابتدا نیز در داخل کشور صورت نمی‌گرفته، ولی با گذشت زمان، توانایی تامین این نیاز در داخل کشور شکل گرفته است.

وی در خصوص میزان تولیدات انواع شیشه ساختمانی و آینه گفت: به صورت میانگین روزانه ۶۰۰ هزار متر مربع انواع شیشه و آینه در داخل تولید می‌شود که از این میزان ۴۰ درصد آن صادر می‌گردد.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه خاطر نشان کرد: حدود ۹ کارخانه تولید‌کننده شیشه فلور در کشور مشغول به کار هستند که این نوع شیشه آخرین تکنولوژی این حوزه به حساب می‌آید.

قنبری با بیان اینکه در شرایط فعلی میزان عرضه و تقاضا در بازار داخلی متناسب است، گفت: از مزایای دیگر این صنف نبود هیچ گونه قاچاق و یا واردات است.

وی اظهار کرد: علاوه بر خودکفایی در زمینه شیشه ساختمان در زمینه صنایع جانبی همچون شیشه دو‌جداره، شیشه ضد گلوله، شیشه‌های خم، انواع و اقسام شیشه‌های هنری و آیینه به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس اتحادیه شیشه و آینه درتوضیح کشورهای وارد‌کننده از ایران گفت: کشورهایی همچون آسیای میانه، کشورهای حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله وارد‌کنندگان شیشه وآینه ایران هستند.

قنبری رمز موفقیت این صنف را مدیریت مناسب دانست و گفت: فاصله گرفتن از واردات، اتکا به توانمندی داخلی، ایجاد ارتباط مناسب میان تولید کنندگان، امکانات موجود و نیازها هر صنف می‌تواند در تقویت صنایع داخلی کمک کند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.