کد مطلب: ۳۴۲۰۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

درآمد دولت از خودروهای وارداتی ۳ برابر شد

درآمد دولت از خودروهای وارداتی 3 برابر شد

طی هفت‌ماهه نخست سال جاری میزان درآمد مالیاتی به‌دست‌آمده از واردات خودرو به ۱٫۱ هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 278 درصد رشد داشته است.

خبر آزادسازی 13 هزار خودروی دپوشده در گمرک شاید نشانه‌ای از رونق دوباره این صنعت پردرآمد دولتی و درآمد مالیاتی حاصل از آن باشد.

درآمدهای مالیاتی حاصل از واردات خودرو در حالی سه برابر شده که هیئت دولت نیز به تازگی با صدور بخشنامه‌ای با اعلام شرایطی، ثبت سفارش واردات خودروهای سواری را بلامانع اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای ارائه‌شده از سوی بانک مرکزی طی سال‌های 1392 تا 1396 دولت حدود 11 هزار میلیارد تومان از طریق درآمد حاصل از مالیات بر واردات خودرو دریافت کرده است.

درآمد مالیات بر واردات خودرو‌ دولت در سال 1392 از 1.48 هزار میلیارد تومان با بیش از 70 درصد رشد به 2.53 هزار میلیارد تومان در سال 1396 رسیده است.

بر اساس تازه‌ترین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی طی هفت‌ماهه نخست سال جاری میزان درآمد مالیاتی به دست آمده از واردات خودرو به 1.1 هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 278 درصد رشد داشته است.

درآمد مالیاتی دولت از خودروهای وارداتی

درآمد مالیاتی حاصل از واردات خودرو در حالی در مهر ماه امسال رشد 278 درصدی نسبت به سال گذشته داشته که تنها 46 درصد از میزان مصوب شده آن محقق شده است.

دولت برای هفت‌ماهه نخست امسال حدود 2.5 هزار میلیارد تومان مالیات بر واردات خودرو را به تصویب رسانده که طی دوره مذکور کمتر از نیمی از آن محقق شده است.

همچنین دولت برای سال 1397 معادل 4.2 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی حاصل از واردات خودرو در نظر گرفته که نسبت به سال گذشته 30.4 درصد افزایش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این درآمد مالیاتی هم به خاطر تعرفه‌های بالای خودروهای وارداتی به دست میاد.بهترین خودروهای جهان رو با تعرفه بالا وارد می‌کنن و مالیاتشو می‌گیرن، اون وقت ماها باید ماشین‌های بی‌کیفیتی رو سوار شیم که ۴۰ سال پیش ساخته می‌شدن.