خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۹۶۶۱

درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری کره شمالی از دور زدن تحریم‌ها

درآمد 200 میلیون دلاری کره شمالی از دور زدن تحریم‌ها

یک گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد که کره شمالی در سال ۲۰۱۷ با صادرات حجم قابل توجهی از کالاهایی که از سوی شورای امنیت مورد تحریم قرار گرفته‌اند، ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

یک گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد که کره شمالی در سال ۲۰۱۷ با صادرات حجم قابل توجهی از کالاهایی که از سوی شورای امنیت مورد تحریم قرار گرفته‌اند، ۲۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از دویچه‌وله؛ بنا به یک گزارش محرمانه سازمان ملل، کره شمالی در سال ۲۰۱۷ با صادرات اقلام مختلفی از کالاهای خود به دیگر کشورها ۲۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

این درحالی است که شورای امنیت با تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌های کره شمالی قصد دارد تا تامین منابع مالی برای برنامه سلاح هسته‌ای این کشور را متوقف کند.

در این گزارش ۲۱۳ صفحه‌ای محرمانه آمده است: پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۱۷ ذغال‌سنگ، فولاد، آهن و فرآورده‌های پتروشیمی را به برخی کشورها صادر کرده است.

این کشور از سال 2006 و با علنی شدن برنامه توسعه سلاح‌های هسته‌ای این کشور از سوی شورای امنیت سازمان ملل مورد تحریم قرار گرفته است.

این گزارش نشان می‌دهد کالاهای صادراتی کره شمالی به کشورهایی نظیر کره جنوبی، روسیه، چین، مالزی و ویتنام صادر شده است.

گزارش سازمان ملل می‌افزاید: کره شمالی با دستکاری در بارنامه این محموله‌ها تلاش کرده است تا مبدا آن‌ها را تغییر دهد.

ناظران سازمان ملل در این گزارش همچنین اعلام کردند که کره شمالی توانسته است تحریم‌های مالی سازمان ملل علیه این کشور را از طریق اقدامات فریبنده نقض کند.

ناظران سازمان ملل اعلام کردند که این کشور همچنین اقدام به فروش گسترده سلاح‌ و حملات سایبری برای دزدیدن اسرار نظامی دیگر کشورها کرده است .

کارشناسان سازمان ملل بر این باورند که هنوز اراده سیاسی کافی و هماهنگی لازم بین کشورها برای اجرای کامل تحریم‌های علیه کره شمالی ایجاد نشده است.

سازمان ملل در گزارش محرمانه خود اعلام کرده است که به نظر می‌رسد پیونگ یانگ با سوریه و میانمار در توسعه موشک‌های بالستیک‌ آن‌ها همکاری می‌کند.

سازمان ملل همچنین اعلام کرده است که همچنین پیونگ‌یانگ به میانمار موشک‌های بالستیک و همچنین موشک‌های هوا به سطح و پرتابگر راکت صادر کرده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.