کد مطلب: ۱۹۰۱۸۶

دغدغه مدیریت ریسک در صنعت بیمه

دغدغه مدیریت ریسک در صنعت بیمه

یک مقام مسئول گفت: کاهش نرخ سود بانکی به صنعت بیمه ضرر زده است و شرکت‌های بیمه تا شصت درصد از کاهش نرخ سود بانکی متاثر شده‌اند و البته رکود در ملک نیز شرکت‌ها را دچار مشکل کرده است.

مجید مشعلچی در چهارمین همایش مدیریت ریسک و بیمه گفت: اگر صنعت بیمه را به مثابه ظرف در نظر گرفت، یکی از مهمتربن موضوعات آن، مدیریت ریسک است که مهمترین بخش بیمه به شمار می‌رود و البته درون صنعت بیمه ریسک‌هایی وجود دارد که حل مشکلات مربوط، با استفاده از تمام ظرفیت‌های صنعت بیمه، این مجموعه ریسک‌ها را مدیریت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: باید خود را برای مدیریت ریسک‌های صنعت بیمه آماده کنیم و بر این اساس امسال در چهارمین همایش مدیریت ریسک و بیمه، رویکرد ریسک‌های مالی مدنظر قرار گرفته که نیاز فعلی و آتی صنعت بیمه است.

این مقام مسئول در صنعت بیمه خاطرنشان کرد: در رابطه با ریسک و مباحث مالی در شرکتهای بیمه، چند دغدغه وجود دارد؛ به این معنا که اولین دغدغه موضوع EPS در صنعت است که همه ارکان شرکت در جهت مهندسی مالی آن گام بردارند که این موضوع، ما را از هدف دور می‌کرد که بر این اساس بیمه مرکزی و بورس خواستار اصلاح صورت‌های مالی شده و البته اجرای IFRS شده‌اند.

مشعلچی، عدم وجود ذخایر کافی در شرکت‌های بیمه را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: با مدیریت بیمه مرکزی این مشکل در حال حل شدن است؛ ضمن اینکه مطالبات شرکت‌ها نیز دغدغه دیگر است که بیست درصد پرتفوی شرکت‌ها معوقات سررسید شده است و پنجاه درصد دیگر مطالبات شرکت‌ها است.

وی اظهار داشت: دغدغه دیگر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه است؛ اما کاهش نرخ سود بانکی به صنعت بیمه ضرر زده است و شرکت‌های بیمه تا شصت درصد از کاهش نرخ سود بانکی متاثر شده‌اند و البته رکود در ملک نیز شرکت‌ها را دچار مشکل کرده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.