کد مطلب: ۶۵۷۱۰۵

دفاع میرسلیم از خودروسازان/ با برندهای خارجی رقابت می‌کنند!

دفاع میرسلیم از خودروسازان/ با برندهای خارجی رقابت می‌کنند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دفاع از خودروسازان، گفت: با توسعه فناوری، محصولات جدید ایران خودرو قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصطفی میرسلیم، در بازدید از غرفه ایران خودرو در نمایشگاه شهر آفتاب، گفت: با توسعه فناوری، محصولات جدید ایران خودرو قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی شده‌اند.

به نقل از ایکوپرس ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای رسیدن به اهداف کیفی تولید و تنوع بخشی به محصولات باید حمایت‌های مالی لازم صورت گیرد. این اطمینان باید به مردم داده شود که خودروسازان ما توان تولید محصولات غیرتجملی، ولی با کیفیت و قابل رقابت را دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مسایل اقتصادی و کلان کشور و هزینه‌های تمام شده تولید در قیمت فروش خودرو موثرند که عمده آن‌ها در اختیار خودروسازان نیست؛. مانند قیمت مواد اولیه و واسطه‌ای، دستمزدها و هزینه‌های مالی.

عملکرد خودروسازان قابل دفاع است

میرسلیم ادامه داد: معتقدم در خودروسازی نوین کشور پیشرفته‌هایی صورت گرفته که با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های تحمیلی قابل دفاع است. همین دستاوردهای ارزشمند، بسیاری از رقبای خارجی و واسطه‌های داخلی آن‌ها را که روی نابودی صنعت خودروی ایران پس از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه حساب می‌کردند، به خشم آورده است. آنها در چندماهه اخیر حمله‌ها و هجمه‌های غیرمنصفانه و همه‌جانبه‌ای را علیه صنعت خودرو و بدبین کردن مردم و مسئولان به فعالیت‌های کارکنان خدوم آن صنعت طراحی و اجرا کردند تا مانع اصلاحات و پیشرفت در این صنعت شوند.

وی به فرمان هشت ماده‌ای رییس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: امکانات لازم در حوزه‌های ساختاری و فنی و پشتیبانی برای رسیدن به این اهداف باید فراهم شود. خودروسازان ما توان خارج کردن محصولات قدیمی از مدار تولید و عرضه محصولات جدید را دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    مردم و سلامتی مردم‌پشم ایران‌خودرو و سایپا چون‌تعدادی معدود را داره نون‌میده با صرفه خویی بنزین اندازه ۳تا کارکر ایران‌خودرو میشه نون‌داد جون‌جونهای مردم را به خطر میندازن با این‌لگن‌هاشون و قیمت لگنهاشون را اندازه خودرو لوکس اروپایی به مردم‌میندازن خوب معلومه باید از ازاد سازی خودرو ناراحت باشن

  • ناشناس

    اقای میر سلیم اگر اهل فن بود که امل دیزل را نجات میداد ان موقعه رییس هیت مدیره شرکت بود
    الان کارخانه تعطیل هست

  • ناشناس

    وقتی ازپول بیت مال نصف سهام یا50درصدسهام ایران خودرووسایپابنامش باشدچرادفاع نکندکسی نیست ازاین عموبپرسدخودت چه ماشینی سوارمیشوی چراباپرایدسرکارت نمیروی

  • ناشناس

    سود میبره که دفاع میکنه ازین آشغالای ایرانخودرو سایپا جون بچه ش که با این ماشینها گرفته نشده پولش فقط میخوره همین باید دفاع کنه

  • ناشناس

    البته من هم اگر جز هیت امنا شرکت طراحی و تحقیق موتور ایران خودرو بودم البته چنین تفکری را القا می کردم

  • علی

    چراایشان درتلویزیون دلیل مخالفت باواردات خودروتوضیح نمی‌دهدوای برماکه یه نفربرامنافع خودش چندساله جلوواردات خودروگرفته

  • ناشناس

    اگر واقعا خودروهای داخلی با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه میشن چرا ایشون باید نگران واردات باشن چون هم با دلار قیمت نجومی وارد میشن و هم تعرفه و هزار هزینه دیگر شامل وارداتی ها میشن. والا دیگه رقابت هم تا این حد ناعادلانه ندیده بودیم. ولی ظاهرا سود مافیای خودرو سازی بحدی زیاده که رقابت تا این حد ناعادلانه هم برتابیده نمیشه و در صدد حذف رقیب و انحصارن.

  • ناشناس

    هزاران پدرو مادر فرزند از دست داده، بچه های یتیم شده، زنان بیوه شده و خانواده های از هم پاشیده… ثمره ی سالها خودروسازی این دو مافیای است

  • حسینوند

    تورا خدا مردم را نجات بدید از این ماشین های خطرناک

  • ناشناس

    خوب بزارید رقابت کنید دیگه.مثل این میمونه که ایران بره جام جهانی بعد بیرون ورزشگاه ولیسه بگه ما خیلی سطح مون بالا هستش و با همه رقابت میکنیم.اقا برای رقابت باید اول بیای تو زمین.