کد مطلب: ۳۵۴۹۴۸

کارنامه بازار سرمایه در روز پنجم اسفند ماه سال ۱۳۹۷

دلاری‌ها، همچنان برندگان بورس

دلاری‌ها، همچنان برندگان بورس

شاخص کل بورس، در جریان معاملات امروز با رشد بیش از 1700 واحدی وارد کانال 166 هزاری شد. نمادهای دلاری همچنان مورد توجه بازار هستند. گروه فلرات اساسی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 88 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات بازار امروز را به خود اختصاص داد.

پس از واکنش دور از انتظار روز گذشته شاخص بورس به تمدید FATF و جهش 4700 واحدی، امروز نیز شاخص به روند صعودی خود ادامه داد.

شاخص کل بورس ، در جریان معاملات امروز با رشد بیش از 1700 واحدی معادل 1.07 واحد درصد وارد کانال 166 هزاری شد و در سطح 166 هزار و 30 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، پنجم اسفند ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 243 هزار معامله به ارزش 699 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام تا سطح 635 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

همانطور که کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه در پیش‌بینی هفتگی بورس در هفته جاری به پیشرو بودن گروه فلزات اساسی اشاره کرده بودند، برترین گروه‌های صنعتی امروز، گروه‌های فلرات اساسی و بانکی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه فلرات اساسی با سقبت گرفتن از گروه‌های دیگر با معاملاتی به ارزش 88 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

265546

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس گروه انتشار و چاپ و محصولات چوبی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه معادنی بودند.

6159

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای کگل، کچاد و فملی و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای رمپنا، جم و همراه بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 11.2 میلیارد تومان متعلق به نماد وبملت و بیشترین عرضه نیز با یک میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

9568

همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با رشد 23 واحدی در سطح دو هزار و 52 واحد قرار گرفت که نمادهای مارون و میدکو بیشترین تاثیر مثبت را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

گروه بانکی که در ساعات ابتدایی جریان معاملات امروز در دامنه منفی قرار داشت، همزمان شایعه تسعیر ارز 8500 تومانی با رشد در اکثر نمادها دنبال شد، به طوری که نماد وبملت با صف خرید 45 میلیونی، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل امروز داشت.

معاملات پر رونق فلزات در بورس کالا، به ویژه برای ذوب و فملی موجب شد افزایش قیمت و تقاضا در بورس اوراق بهادار برای نمادهای این گروه شکل بگیرد.

در گروه خودروسازی نیز معاملات متعالی در جریان بود. شرکت ایران خودرو امروز تازه‌ترین عملکرد ماهانه خود را بر روی کدال قرار داد که در این گزارش رشد 14 تولید و فروش محصولات ایران خودرو به چشم می‌خورد.

همچنین به علت افزایش نرخ سنگ آهن، نمادهای کگل،کچاد و کگهر با استقبال خریداران مواجه شدند.

شایعاتی در خصوص حذف نیما مطرح شده که هر نوع تحولی در نرخ ارز و سیستم عرضه ارز مجموعه شرکت‌های بورسی می‌تواند تعیین‌کننده روند آتی بازار سرمایه باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.