خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۸۱۱۷

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دلار باید کمتر از هفت هزار تومان شود / بازار متشکل ارزی راهی برای ایجاد فساد نشود

دلار باید کمتر از هفت هزار تومان شود / بازار متشکل ارزی راهی برای ایجاد فساد نشود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم بازار متشکل ارزی راهی دوباره برای ایجاد فساد باز نکند، گفت: در شرایط فعلی قیمت منطقی و واقعی دلار کمتر از هفت تا هشت هزار تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار طی دو هفته گذشته روند نوسانی نسبتا شدیدی به خود گرفت. به عقیده برخی از فعالان بازار خبر تشکیل بازار متشکل ارزی، خبرهای غیررسمی مبنی ‌بر حذف تدریجی سامانه نیما و یکی شدن قیمت‌های آن با بازار آزاد و غافلگیری معامله‌گران در سطوح حمایتی از سوی بازارساز باعث کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر شده است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا تزریق حجم زیاد ارز در بازار از سوی بازارساز به منظور کاهش قیمت‌ها عملکرد سنجیده و کارشناسانه‌ای است و آیا بازار متشکل ارزی می‌تواند باعث کشف نرخ واقعی دلار در بازار شود؟

سمیه محمودی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت منطقی و واقعی دلار کمتر از هفت تا هشت هزار تومان است، گفت: متاسفانه چند نرخی بودن ارز یعنی ارز ترجیحی، ارز نیمایی و ارز موجود در بازار آزاد ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرده و باعث ایجاد فساد در بازار ارز شده است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم بازار متشکل ارزی راهی دوباره برای ایجاد فساد باز نکند، زیرا متاسفانه ارز چهار هزار و 200 تومانی بسیار فسادآور بود و ضربه جبران‌ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: معتقدم رییس‌جمهور باید از افرادی که اقتصاددان و اقتصادخوان هستند، برای اتخاذ سیاست‌های ارزی کشور مشورت بگیرد. متاسفانه هم‌اکنون افراد ضعیفی در کابینه دولت هستند که این افراد نمی‌توانند تصمیمات کلانی برای کشور بگیرند، به همین جهت ضرورت دارد که این اشخاص فراخوانی دهند و از افراد اقتصاددان و اقتصادخوان برای اتخاذ سیاست‌های ارزی کمک بگیرند و سروسامانی به اقتصاد کشور دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: درست نیست که تمام حواس دولت به مشکلات منطقه‌ای باشد و مسائل و مشکلات داخلی را به حال خود رها کند، به عبارتی دولت باید از رشد دلالان یعنی افرادی که از این فرصت آشوب و بی‌نظارتی سوءاستفاده کرده و باعث اختلال بازار می‌شوند، جلوگیری کرده و باعث ثبات در اقتصاد کشور شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.