کد مطلب: ۴۸۶۸۷۱

نظر مخاطبان تجارت‌نیوز درباره آینده بازار ارز

دلار به چه قیمتی می‌رسد؟

دلار به چه قیمتی می‌رسد؟

دلار امریکا در بازار ایران هفته گذشته تا 27 هزار تومان عقب‌نشینی کرد و صرافی‌ها هر برگه اسکناس دلار را از مردم 25 هزار تومان خریدند. البته برخلاف برخی انتظارات ریزش قیمت‌ها ادامه دار نشد و دلار دوباره در اول هفته جاری با نرخ 29 هزار تومان در صرافی ملی فروخته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان ارز معتقدند که جو ناشی از انتخابات امریکا فعلا بر بازارهای ایران حاکم است و نوسان قیمت رویداد عادی و البته ناپایدار بازار این روزهاست.

غالب این کارشناسان اعتقاد دارند که انتخاب جو بایدن، به عنوان رییس‌جمهوری امریکا می‌تواند جو روانی کوتاه مدتی بر بازار ارز حاکم کند و قیمت را به صورت موقت کاهش دهد اما اگر قرار باشد اتفاق بنیادی‌تری مانند مذاکره رخ دهد، نتایج آن در میان‌مدت بر اقتصاد کشور نمودار می‌شود و دلار احتمالا در کانال 20 هزار تومان تثبیت می‌شود. البته تعدادی از کارشناسان بازار ارز نرخ 15 تا 20 هزار تومان را هم برای غقبگرد دلار گفته‌اند.

در این میان انتظارت مردم از قیمت دلار پس از مذاکره کاملا دو‌قطبی است. دسته‌ای از مخاطبان تجارت‌نیوز اعتقاد دارند که پس از مذاکره با امریکا و برداشتن تحریم‌ها پتانسیل صادرات نفت رونق می‌گیرد و با ورود سرمایه‌گذاری خارجی بهای دلار حتی تا زیر 10 هزار تومان ریزش می‌کند.

دسته‌ای دیگر هم به سابقه افزایش قیمت‌ها در ایران اشاره دارند و می‌گویند هرچیزی که در ایران افزایش قیمت را تجربه کرد، ریزش قیمت نخواهد داشت!
در ادامه تعدادی از این نظرات را می‌خوانید:

« برای برگشت به زندگی عادی دلار ۵۰۰۰ تومان لازم است که امکان پذیر است. ایران در موقعیت خوبی قرار داره و اقتصاد بزرگیه و دلار با رفع تحریم خیلی ارزون می شه»

«در زمانی که ایران تحریم نبود دلار 3-4 هزار تومان بود حالا هم اگر تحریم برداشته بشه دلار همون 3-4 هزار تومان می شه»

«هرچیزی که در اخبار گفتن برعکس کنید اگه گفتن دلار پایین میاد مطمئن باشین بالا می ره و اگه گفتن بالا می ره مطمئن باشین پایین میبد»

«کاهش قیمت دلار حرفه. آهن شد کیلو ۲۵تومان قیمتها دیگه عقب گردنیست بالا نره خدا رو شکر کنید وگرنه پایین نمیاد»

«کارشناس ها عمدا میگه حداکثر تا ۲۵ هزار تومان پایین میاد. اونا می‌دونن بیشتر میاد پایین؛ ولی اینو میگن تا مردم سرازیر نشن سمت صرافی ها.»

« دلارتا اخرامسال۳۵۰۰۰ خواهد شد»

« ما روزانه می تونیم دومیلیون بشکه نفت بفروشیم باز دلار ۲۵ میمونه؟ محاله. دلار خیلی پایین میاد.»

« اگه روحانی استیضاح بشه دلار تا 5 هزار تومان هم ریزش می کنه»

«ماتحریم باشیم یا نباشیم وضع همینه که هست.تحریم باعث افزایش قیمت نشده..اون چیزی که باعث شده تورم بوجود بیاد خود دولتها هستن.این اول وآخر تحلیل. الی ۵۰تومن هم صعودمیکنه مگه همیشه که گرونی بوده ترامپ رییس جمهور امریکا بوده؟»

«من هرگز یادم نمیاد تو ایران چیزی ارزون شده باشه»

«دلار هم بیاد تو مملکت مگه دست من و شما می رسه؟ من و شما همیشه باید دلارو گرون بخریم»

برای مطالعه بیشتر گزارش کف قیمت دلار چقدر است؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فکرشو بکنید دلار هم مثل ریال متغیر بود وقتی دنیا چه افتضاحی به بار می آمد ما ایرانیان بیچاره بایستی شکرگزار خداوند باشیم که این دلار هست وگرنه هیچ معیار ثابت برای سنجش نداشتیم یا دولت محترم بهانه‌ای برای تجارت آسان به تامین بودجه از راه فروش دلار آنگاه بود که می بایستی جهت گرفتن حقوق متحمل زحماتی همانند عموم مردم می شدند فکرشو بکنید چقدر سختشان می‌شد و اجبارا می بایستی ماهها را درک می کردند

  • حمید رضا مختاری

    دلار اگه ثابت بمونه طی دو سه سال قدرت خرید بالا میره
    وپول ایران ارزشش بیشتر میشه نسبت به دلار اون وقت دولت و تجار بزرگ که با ارز دولتی دستشون تو خزانه است وبا ارز ازاد تو جیب مردم و از مابه التفاوت نرخ ارز سودهای کلانی میبرند کوتاه میشه مردم متوجه نیستند کجای کارند

  • بهداد

    داار شده دلال بازی،خوده مردم هم شدن دلال،کسی نخره تا ۱۰ تومنم میاد،اما حیف که همه میخرن

  • ناشناس

    همین نظر آخری درست هست

  • ناشناس

    اونایی که میگن دلار میشه 20 تومان کسایی هستن که دلار خریدن و می ترسن پایین بیاد. اقتصاد ایران تحمل دلار بالای 10 تومان رو نداره

  • ناشناس

    هر وقت قورباغه تونست اواز بخونه !!!و فیل ها تونستن پرواز کنن !!!
    تو این تایم شرایط اقتصادی کشورمون درست میشه

  • ناشناس

    دلار وقتی میاد پایین(بهتره بگیم بالا نمیره) که اقتصاد پویا و شکوفا داشته باشیم،کار و کارگر حرمت پیدا کنه،حقوق معلم و بازنشتسته و دیگر اقشار ضعیف اینقدر باشه که بخاطر یه لقمه نان به دنبال مسایل حاشیه ای و دلالی ارز و سکه و ماشین مسکن و….نرن
    خلاصه هر وقت دغدغه نان رو از مردم بگیرن اونوقت به فکر تثبیت نرخ ارز و چرخش اقتصادمون باشیم.

  • ناشناس

    قیمت خودروپداید۹ابان ۹۹

  • ناشناس

    زندگی من که شده بازیچه دست دلار بخاطر بدهی که اومده گردنم بخداقسم شب وروز ندارم انگار دارم کابوس میبینم دست به دعا میشم تاصبح خوابم نمیبره فقط موندم میگم خدایا ینی صدام به تو نمیرسه که کارم حل نمیشه؟

    • کورش

      وقتی تو فکر مردم نبودید حجوم میبردید سمت صرافی ها فکر اینجاشم می کردید
      خدا جای حق نشسته

  • دریا

    به نظرمن وقتی انتخابات امریکا تا این حد میتونه روی پول ملی ایران اثر بگذاره خب چند تا صندوق انتخابات. هم بفرستند ما هم شرکت کنیم دیگه