کد مطلب: ۴۴۰۶۵۷

رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۹۹ / دلار بیشتر از ۱۵ هزار تومان نخواهد شد

پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۹۹ / دلار بیشتر از ۱۵ هزار تومان نخواهد شد

رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان می‌گوید: با توجه به رکود حاکم بر وضعیت کلان اقتصادی کشور و کاهش شدید میزان تقاضا قیمت دلار در سال ۹۹ گران نخواهد شد. یعنی قیمت دلار از ۱۵ هزار تومان فراتر نخواهد رفت.

رئیس مرکز توسعه اقتصادی جوانان درباره تاثیر کرونا بر صنعت حمل و نقل جاده‌ای و مسافربری به تجارت‌نیوز گفت: شیوع ویروس کرونا در زمان پیک فعالیت‌های گردشگری باعث شد که بسیاری از شرکت‌های مسافربری در بحث دریایی و جاده‌ای با ضرر و زیان‌های عدیده‌ای رو به رو شوند. همچنین صنعت حمل و نقل در حوزه باری و ترانزیت هم به دلیل بسته شدن مرزها عملا متوقف شده است. در حالی که تا این مدت وزارت راه و شهرسازی با دریافت عوارض از رانندگان هیچ تمهیداتی در راستای مبارزه با کرونا در بخش‌های هوایی و زمینی در نظر نگرفته است. حتی در پایانه‌های مسافربری هم خبری از توزیع مواد ضدعفونی نیست.

رضا امیدوار تجریشی درباره وضعیت صادرات پس از تعطیلات نوروز افزود: بعد از چین ایران جز کشورهایی است که درگیر ویروس کرونا شده است. چنانچه قرار باشد روند فعلی در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا ادامه یابد وضعیت صادرات متوقف خواهد شد. با توجه به بسته شدن مرزها پیش‌بینی ما این است که در ماه‌های نخست سال ۹۹ با کاهش میزان صادرات مواجه خواهیم شد؛ این در حالی است که امروز در شرایط کرونا دریافتیم کشور در برخی از صنایع با مزیت‌هایی همراه است. به عنوان مثال در تولید صنایعی همچون مواد ضد عفونی کننده، شوینده و صنایع پزشکی مزیت‌های بی‌شماری داریم که می‌توانیم ارزآوری خوبی را برای کشور داشته باشیم.

او در پیش‌بینی درباره قیمت دلار اظهار کرد: با توجه به رکود حاکم بر وضعیت کلان اقتصادی کشور و کاهش شدید میزان تقاضا قیمت دلار در سال ۹۹ گران نخواهد شد. یعنی قیمت دلار از ۱۵ هزار تومان فراتر نخواهد رفت؛ چرا که ایران برای کنترل وضعیت از صندوق‌های بین‌المللی پول در خواست پنج میلیارد دلار داشته که با تزریق این منابع وضعیت ارزی کشور بهبود خواهد یافت. هر چند که امروز معتقدیم وضعیت کلان اقتصادی در سال ۹۹ سخت‌تر از سال ۹۸ است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    بالاخره یه نفر یه حرف قاطع و محکم زد

  • آینده نامعلوم

    دقیقا،شما درست میگی،بیش از ۲۰هزار تومان خواهد بود.