کد مطلب: ۴۲۵۴۸۰

دلار تا چند روز بعد چه خواهد شد؟

دلار تا چند روز بعد چه خواهد شد؟

با وجود برقراری ثبات موقت در بازار همچنان معامله‌گران ارزی اخبار لوایح مربوط به FATF را رصد کرده و سرنوشت نامعلوم الحاق ایران به کنوانسیون‌های مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی را عاملی برای رشد احتیاطی قیمت‌های ارز می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار روز گذشته در صرافی ملی ۱۲ هزار ۹۵۰ تومان بود. نرخی که نشان از تداوم ثبات چند روزه دلار طی روزهای اخیر دارد. با این حال قیمت دلار در بازار چقد است و چه پیش‌بینی‌هایی نسبت به آینده دلار وجود دارد؟

دنیای اقتصاد در این مورد ضمن اشاره به آخرین نرخ دلار در بازار نوشته است: بازار ارز در معاملات چهارشنبه شاهد برتری تقاضا بود. نرخ هر دلار آمریکا ساعت ۱۶ دیروز ۲۰ تومان افزایش یافت و به سطح ۱۳ هزار و ۴۷۰ تومان رسید. شاخص ارزی کشور در معاملات این هفته افت و خیزهای متناوبی را تجربه کرد.

با این حال، نکته مهم کاهش دامنه نوسان قیمت‌ها و آرامش نسبی بر فضای ارزی کشور است. رئیس‌کل بانک مرکزی هم دیروز اعلام کرد ثبات بازار از نرخ ارز مهم‌تر است. با وجود برقراری ثبات موقت در بازار همچنان معامله‌گران ارزی اخبار لوایح مربوط به FATF را رصد کرده و سرنوشت نامعلوم الحاق ایران به کنوانسیون‌های مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی را عاملی برای رشد احتیاطی قیمت‌های ارز می‌دانند.

از طرف دیگر، سناریوهای مختلف سیاسی در واکنش به ارجاع برجام به شورای امنیت سازمان ملل هم سبب شده تا محافظه‌کاری در بین معامله‌گران رخنه کند.

قطب‌نمای دلاری صعود سکه

بازار سکه در معاملات دیروز تحت تاثیر عوامل ناهمسو حرکت کرد. از یک طرف، رفت و برگشت قیمت طلای جهانی را زیر نظر داشت و از سوی دیگر ارزشیابی خود را با روند دلار تنظیم کرد. به این ترتیب، ساعت ۱۶ دیروز، قیمت هر سکه طرح جدید در واکنش به تقویت دلار، ۱۵ هزار تومان افزایش یافت و به سطح ۴ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان رسید. با صعود قیمت‌ها طی روز گذشته میزان بازدهی سکه از ابتدای سال به ۸/ ۴ درصد بهبود یافت. این درحالی است که نرخ رشد دلار در همین مقطع زمانی روی عدد ۲۴/ ۲ درصد قرار گرفته است. بازدهی بیشتر سکه نسبت به دلار در شرایطی که اونس جهانی تحت فشار بوده را باید به محدودیت‌های کمتر حاکم بر بازار طلای داخلی و شیفت تقاضای احتیاطی به این دارایی امن نسبت داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام.باران ازآسمان بیاد وای به کلوخ باران هم نیادبازهم وای به کلوخ…
    امابیشتراینکه اگرترامپ دراستیضاح کنگره برکنارنشود و رئیس جمهور ایالات متحده امریکاباقی بماند دلارافزایشی می شود…

  • ناشناس

    اصلاحات ریشه ای اصلا وجود ندارد….

  • ناشناس

    اصلاحات ریشه ای تو اقتصاد لازمه که نیست.

  • ناصر

    منتظر دلار ۸۰۰۰ تومانی هستیم