کد مطلب: ۴۰۰۸۸۲

نوسان دلار بر مدار اخبار سیاسی / ۲ عاملی که دلالان ارزی را محتاط کرده است

نوسان دلار بر مدار اخبار سیاسی / 2 عاملی که دلالان ارزی را محتاط کرده است

دلار در هفته گذشته رشد یک درصدی را تجربه کرد. نوسان دلار در هفته‌های گذشته بر مدار اخبار سیاسی دنبال می‌شود. با این حال شدت نوسانات تا به حدی اندک است که مشابهتی به واکنش‌های سنتی دلار به اخبار سیاسی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

رشد یک درصدی دلار

دلار در هفته گذشته رشد یک درصدی را تجربه کرد. نوسان دلار در هفته‌های گذشته بر مدار اخبار سیاسی دنبال می‌شود. با این حال شدت نوسانات تا به حدی اندک است که مشابهتی به واکنش‌های سنتی دلار به اخبار سیاسی ندارد. تسلط بانک مرکزی بر ارز و نوسان شدید یک سال اخیر از مواردی است که دلالان ارزی را محتاط نگه داشته است. به این ترتیب در هفته گذشته نیز با وجود اتهاماتی که از سوی دشمنان به دنبال حادثه نفتی سعودی به ایران زده می‌شد و احتمال اوج‌گیری تنش سیاسی، دلار رشد آرامی را تا میانه کانال ۱۱هزار تومان تجربه کرد تا احتمال ثبات ادامه‌دار ارز را به رخ معامله‌گران این بازار بکشد.

بی‌اعتنایی سکه به صعود دلار

با وجود رشد قیمت دلار در بازار ارز بازدهی سکه در هفته گذشته منفی بود. سکه در معاملات یکشنبه به افت نرخ دلار واکنش نشان داد و از کف 4 میلیون تومان پایین‌تر رفت. با این حال بار دیگر اخبار سیاسی رشد آرام دلار را رقم زد و سکه بار دیگر در سطوح بیش از 4 میلیون تومان قرار گرفت. اونس طلای جهانی در مرز 1500 دلار نوسان آرامی را تجربه می‌کند. معامله‌گران بازار سکه نیز از هجوم برای خرید سکه در قیمت‌های کنونی با احتمال زیان هراس دارند. در نتیجه برخلاف حدود یک سال قبل که سکه در حال پیش‌خور کردن رشدهای ارزی بود به نظر می‌رسد معامله‌گران سکه چندان به احتمال صعود دوباره دلار و طلای جهانی امیدوار نیستند.

معاملات داغ بازار نفت

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا از ابتدای هفته بازار جهانی تا ساعت 16 دیروز رشد 7 درصدی را تجربه کرد. اختلال عرضه نفت از سوی عربستان به دنبال حمله به تاسیسات نفتی این کشور جهش قابل توجه نفت را به دنبال داشت. به این ترتیب قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در آغاز معاملات هفتگی بازار جهانی، بامداد دوشنبه جهش حدود ۱۶ درصدی را تجربه کرد و تا بیش از ۶۳ دلار نیز رشد کرد. در ادامه اما اظهارنظرهای مقامات نفتی سعودی از بازگشت زودتر از انتظار تولید این کشور به سطح معمول باعث شد نفت از سقف هفتگی فاصله بگیرد. با این حال همچنان اخبار ضد و نقیض از احتمال ادامه تنش‌ در منطقه بازار نفت را داغ نگه داشته است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چطوری میشه وقتی صحبت از برجام میشه ، فقط صحبت ، بازم تاکید میکنم فقط صحبت.از اینستکس صحبت میشه.از گفتگوی ایران و فرانسه فقط صحبت میشه دلار و طلا سریع تحت جو روانی قرار میگیره و کاهش قیمت پیدا میکنند ولی بعد از اینکه برجام و اینستکس و گفتگوهای ایران و اروپا هیچ نتیجه ای نداره و علاوه بر آن بانک ملی و بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی هم همزمان تحریم می شوند قیمت طلا و دلار تغییر نمیکنند و افزایش نمی یابند؟!!!!!! پس نشان میده که دستهایی از طرف بانک مرکزی و اتحادیه طلا در ایران قیمتها را قفل کردند و این خود باعث ………..

  • ناشناس

    دوستان گلم لطفا” تحلیل و تفسیر های آبکی نکنید .قیمت دلار و به تبع آن طلا فقط وفقط به دست بانک مرکزی و اتحادیه طلا بوده وهست.اگر طلای جهانی به ۲۰۰۰دلار در هر اونس هم بره بالا چون قیمت در دست بانک مرکزی و اتحادیه طلا هست و در رنج ۴۰۰الی ۴۱۳هزار تومان قفل شده ، پس انتظار افزایش قیمت طلا را نداشته باشید.مگه اینکه قفل باز شود.