کد مطلب: ۴۸۹۵۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلار ۲۰ هزار تومانی در هفته بعد چقدر محتمل است؟

دلار 20 هزار تومانی در هفته بعد چقدر محتمل است؟

با ادامه کاهش قیمت دلار و ورود به کانال 27 هزار تومانی و افزایش احتمال برد بایدن، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند قیمت دلار فردایی وارد کانال 24 هزار تومان شده است. آیا قیمت دلار تا 20 هزار تومان هم ممکن است سقوط کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز پنجشنبه 15 آبان ماه قیمت دلار و طلا ریزش شدیدی را تجربه کردند.

1 12

در ادامه روز، با ادامه کاهش قیمت دلار و ورود به کانال 27 هزار تومانی و افزایش احتمال برد بایدن، برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند قیمت دلار فردایی وارد کانال 24 هزار تومان شده است.

کانال تلگرامی خبر فوری خبر داده که با رسیدن بایدن به مرز پیروزی در انتخابات آمریکا، قیمت دلار فردایی، به کانال 24 هزار تومان رسید که نسبت به چند روز اخیر شش هزار تومان کاهش یافته است. برخی کارشناسان معتقدند با پیروزی نهایی بایدن، دلار به زیر 20 هزار تومان خواهد رسید و در صورت تحقق وعده بایدن مبنی بر احیای برجام و آزاد شدن ارزهای بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف، در حوالی 15 هزار تومان تثبیت می‌شود.

اما آیا قیمت دلار تا 20 هزار تومان هم ممکن است سقوط کند؟ آیا امکان دارد در کوتاه‌مدت مثلا هفته بعد قیمت دلار تا 20 هزار تومان کاهش یابد؟

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق؛ مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی و بهزاد صمدی، کارشناس بازار سهام؛ از جمله کسانی هستند که پیش از این، این کاهش را محتمل دانسته بودند.

حمید حسینی، دبیر کل اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است: اگر شوک روانی و سیاسی به بازار وارد شود، امکان کاهش نرخ ارز به محدوده ۲۰ هزار تومان وجود دارد.

به گفته وی، بازار ارز دیگر امکان بازگشت به قیمت ماه‌های قبل یعنی محدوده کمتر از ۲۰ هزار تومان را ندارد و در نتیجه اتفاقات مثبت می‌تواند ریزش قیمت‌ها در این محدوده را رقم بزند.(خبرآنلاین)

مهدی سوری، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگویی با تجارت‌نیوز خطاب به کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارز را داشتند توصیه کرده بود که ریسک دلار 20 هزار تومانی را بپذیرند.

علاوه بر این دو، بهزاد صمدی، تحلیلگر بازار سرمایه نیز به ایسنا گفته بود: به نظر من اگر ترامپ برنده شود، هرچند دلار در این محدوده باقی خواهد ماند اما شرایط سیاسی سخت‌تر می‌شود و باید دید گزینه ایران برای انتخابات سال آینده خودش چیست ولی چنانچه بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری شود، دلار واکنش هیجانی خواهد داشت و ممکن است تا ۱۰ هزار تومان(و رسیدن به 20 هزار تومان) ریزش داشته باشد.

آخرین قیمت دلار را در صفحه اختصاصی قیمت دلار تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انشالله

  • خودش

    دنیا در چه تحولاتی داره رقم می خوره تازه کاغذ بازی یاد گرفتن .دلار. بابا یکی نیست بگه اخه بچه: تا کی اخه تا کی بازی .یه کم ادای انشتین .برادران رایت .الکس گراهامبل.اخه به زندگی تحول بدین دلارم شد زندگی واقعا؟ بچه این به خدا عقب مونده این….

  • ناشناس

    ایشالا هر ریس جمهوری که میاد ملت ایران گشنه تر کنه یا حق

  • ناشناس

    اگر دولت بزاره دلار 15 تومن هم میشه

  • رضا

    سلام خدمت دوستان بعید میدونم دلار بیاد پایین زیر۲۰ هزار تومان رویا هستش.

  • تاتا

    کارولینای شمالی مونده هنوز:)))))

  • ناشناس

    من کاری به قیمت ها ندارم .ولی فکر کنم با پایین اومدن یک باره بازار ها تو شوک برن و رکود قالب بشه .و نتیجش میشه بی کار شدن عده زیادی تو حوضه مسکن.خودرو .ساخت وساز .طلاسازی .مصالح و خیلی اصناف دیگه که با توجه به نزدیک شدن به سال جدید اصلا خوب نیست .

  • روح اله

    به نظرم من قیمت دلاربااین وضع تا۱۰هزارتومان یاشایدهم کمتراز۱۰هزارتومان برسد،وقتی دلاراز۳۰هزاربه ۲۰هزارتومان میرسددرکمتراز۲۴ساعت پس چرابه کمتراز۱۰هزارنرسد،به نظرمن سقوط دلارحتمی است

  • ناشناس

    اگر چند روز نرخ های اعلامی از صرافی ملی را پیگیری کرده و با توجه به ساعت تغییر قیمت ، این نرخها را با نرخهای صرافی و غیر رسمی مقایسه کنید ، متوجه خواهید شد که عملا تحلیل در خصوص نرخ چندان مفهومی ندارد . نرخ را بازارساز با توجه به مصالح خود اعلام میکند و مردم عادی و صرافی ها چندان تاثیری در تعیین قیمت ندارند . آنچه مسلم است سود همیشگی صرافی و ضرر در اغلب اوقات مردم عادی است ……..

  • ناشناس

    كار خودتانه نه ترامپ