کد مطلب: ۲۶۸۲۰۳

دلایل گرانی میوه در بازار

دلایل گرانی میوه در بازار

عضو هیئت رئیسه اتحادیه بارفروشان،­ سرمازدگی میوه‌های سردرختی و کاهش عرضه را دلیل بالا رفتن قیمت این محصولات در بازار عمده‌فروشی اعلام کرد.

علیرضا متبحری قیمت گذاری میوه را در میدان مرکزی میوه و سبزی براساس نظام عرضه و تقاضا دانست و گفت: در سال گذشته که فراوانی بار اتفاق افتاد، درآمد حاصل از فروش این محصولات هزینه تمام شده میوه را هم برای کشاورز به همراه نداشت امسال نیز سرمازدگی سبب کاهش حجم میوه‌های سردرختی شده است که این موضوع در نهایت مصرف کننده و کشاورز را متضرر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به جای خالی مسئولان­ ذیربط ­برای رسیدگی به وضعیت کشاورزان در چنین شرایطی افزود: میوه در برخی شهرستانهای قطب تامین میوه بطور کامل از بین رفته است.

عضو هیئت رئیسه ­­اتحادیه بارفروشان با اشاره به کاهش قیمت میوه با رسیدن میوه از مناطق مختلف کشور گفت: درحال حاضر از جنوب کشور، ارومیه، ‌شیراز و اصفهان میوه‌هایی از جمله انگور، ‌گیلاس و آلبالو ارسال شده است.

متبحری با بیان اینکه خالص فروشی میوه به همه صنف ابلاغ شده است ادامه داد: میوه ها با قیمت ۲۵۰۰ تومان با سبد عرضه می‌شود ­و میوه‌های بالاتر از این قیمت باید بدون سبد و بصورت خالص فروخته شود.

وی از ثبات قیمت بخش عمده انواع سبزیجات و میوه های پرمصرف در میدان مرکزی میوه و تره بار خبر داد و گفت: بادمجان قلمی از ۸۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، پیاز زرد از ۶۰۰ تا ۱۵۰۰، پیاز شیری ۷۰۰ تا ۱۷۰۰، فلفل دلمه ای سبز ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، کاهو پیچ سالادی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، کدو مسمایی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ هزار تومان، کرفس ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان، گوجه فرنگی نو از ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰، کلم قرمز از ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان، لوبیا سبز از ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰، هویج از ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰، سیب زمینی نو از ۵۰۰ تا ۱۶۰۰، سیب زمینی استانبولی ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰، سبزی خوردن ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ وسبزی جور ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ فروخته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه­­ اتحادیه بارفروشان افزود: قیمت سیر خشک در هفته جاری از ۵ تا ۱۱ هزار تومان و سیر تازه از ۲۵۰۰ تا ۷۰۰۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

متبحری قیمت گیلاس در میدان مرکزی میوه و تره بار از ۹۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ تومان عرضه شده است ادامه داد: انواع زردآلو از ۲۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰، خیار رسمی ۱۲۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، سیب گلاب ۵۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ هزار تومان، شلیل شب رنگ از ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰، دستنبو ۸۰۰ هزار تا ۲۵۰۰، خربزه ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰، موز ۵۰۰۰ تا ۶۲۰۰ هزار تومان و هندوانه ۱۰۰۰ تا ۲۱۰۰ تومان عرضه می شود.

وی گفت: لیمو ترش سنگی نیز از ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ هزار و لیمو ترش ریز از ۷۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.