کد مطلب: ۳۱۳۶۹۹

دلیل رشد هیجانی شاخص بورس در روز شنبه چیست؟

دلیل رشد هیجانی شاخص بورس در روز شنبه چیست؟

هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز ‌شنبه ( 28 مهرماه ۹۷) نگذشته که که شاخص وارد کانال 188 هزار واحدی شده است. دلیل رشد هیجانی امروز بورس چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق پیش بینی هفتگی بورس ، هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز ‌شنبه ( 28 مهرماه ۹۷) نگذشته است که بورس تهران شاهد رشد بیش از پنج هزار و 376 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 188 هزار واحدی شده است.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای زپارس، وبملت، رمپنا، ونفت، شیراز، دلر، های وب، پارس، تاپیکو، شسپا، شبریز، دشیمی، شپترو، کخاک، قشرین، شپنا، کسرام، حتاید، خساپا و پکرمان صفوف خرید تشکیل شده است. همچنین صف خرید برای نماد بانک ملت قوی و صف خرید برای نماد پارس جالب است. به نظر می‌رسد که گزارش 6 ماهه نخست امسال این دو نماد بهتر از تصور قبلی بازار خواهد بود.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «پارس، شبندر، شپنا، فولاد، پارسان» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای « دعبید، دانا، دزهراوی، دامین، سشرق» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «خبهمن، وغدیر، ونیروح، های وب، فنوال » بوده است و نمادهای «وبملت، شیراز، خساپا، وتجارت، شبندر» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

به گفته فعالان بازار سرمایه، در جریان معاملاتی امروز برای نمادهای پتروشیمی‌ صفوف خرید تشکیل شده است که احتمالا این صوف خرید از گزارش مثبت آنها در نیمه نخست امسال حکایت دارد. همچنین برخی از احتمال شناسایی سود تسعیر نرخ ارز در این گزارش‌ها در 6 ماهه نخست امسال خبر می‌دهند.

به گفته تحلیلگران بازار سرمایه، FATF تا بهمن‌ماه به ایران فرصت داده و تعلیق ایران را از حضور در لیست سیاه خود تداوم بخشيده است. به عبارتی در جلسه اخیر FATF در مورد رسیدگی به موضوع ایران، تصمیم گرفته شد که فرصت دیگری به ایران برای عمل به توصیه‌های این گروه داده شود که این موضوع رشد امروز شاخص کل را به همراه داشت.

همچنین کروی در پی شفاف سازی پاسخ قوی به خبر تحریم داده است. شرکت توسعه معادن روی ايران اعلام کرده است که تحريم‌های وضع شده موضوع بديعی نبوده و طی سال‌های اخير همواره نسبت به شرکت توسعه معادن روی ايران و زير مجموعه‌های آن وضع شده است.

همچنین نماد دزهراوی در سامانه کدال شفاف سازی کرده است. در این شفاف سازی آمده است که این شرکت در شش ماهه نخست امسال 1389 ریال زیان محقق کرده که این موضوع باعث شده است که این سهم بیش‌ترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشته باشد.

محمد باقر خادمی،کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص علت رشد بیش از پنج هزار واحدی امروز شاخص کل بورس، گفت: تمدید مهلت FATF نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های شش ماهه نخست امسال عملکرد شرکت‌های بورسی و تثبیت نرخ دلار باعث رشد بیش از پنج هزار واحدی امروز شاخص کل بورس شده که نزدیک شدن به زمان انتشار گزارش‌های شش ماهه نخست امسال و تثبیت نرخ دلار اقبال سهامداران به نمادهای پتروشیمی را به دنبال داشته است.

همچنین هادی نصیری،کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص علت رشد بیش از پنج هزار واحدی امروز شاخص کل بورس، گفت: طبق پیش‌بینی قبلی که داشتم رشد بازار با توجه به اینکه گزارش‌های شش ماهه طی این هفته خواهد آمد و همچنین گزارش‌های ماهانه مهر ماه که گزارش‌های جذابی خواهند بود به جذابیت شرکت‌ها اضافه می‌کند. همچنین تمدید FATF برای چهار ماهه آینده و همچنین معافیت مالیاتی شرکت‌ها در صورت افزایش سرمایه از محل سود انباشته می‌تواند عوامل مثبت بازار باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سلام چطور بانک های زیانده از تحریم اثر نمی پذیرند ولی خودرو هنوز تحریم نشده بود که ماشین تحویل نمی دهد ومی گوید به علت تحریم تولید ما کم شده وقطعه نداریم .تمام این بورس دامی است برای مردم خام مثل گذشته