کد مطلب: ۲۸۳۰۰۱

اسماعیلی:

دولت استقلال بانک مرکزی را پاس بدارد

دولت استقلال بانک مرکزی را پاس بدارد

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به بانک مرکزی اجازه دهد با استفاده از دانش حرفه‌ای خود و مشاوران متخصص در حوزه نظام مالی و پولی تصمیم‌گیری کند.

محمد اسماعیل سعیدی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور بیان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در اقتصاد کشور و صعود لجام‌گسیخته قیمت ارز و سکه و سردرگمی تیم اقتصادی و بانک مرکزی نیاز است با توجه به مسئولیتی که شما دارید استقلال بانک مرکزی را پاس بدارید و اجازه دهید رئیس کل بانک مرکزی با استفاده از دانش حرفه‌ای خود و مشاوران متخصص در حوزه نظام مالی و پولی تصمیم‌گیری کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعیدی در ادامه بیان کرد: بانک مرکزی مسئول ایجاد تعادل در بازار است و این مسئولیت را به دلیل دخالت‌های مکرر دولت تا به حال نتوانسته به درستی انجام دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی نوسانات شدید در بازار ارز و سکه حدود ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور است که از سال ۱۳۹۲ حدود سه برابر افزایش یافته است که به دلیل عدم اشرافیت دولت و تدبیر بانک مرکزی است، لذا برای هدایت بخشی از نقدینگی موجود به حوزه تولید و عمران و توسعه زیرساخت‌های کشور باید از رییس جمهور پرسید که تدبیر شما چیست و چرا تا به امروز از این موضوع مهم غفلت کرده‌اید؟

اسماعیلی در ادامه گفت:‌ آقای رئیس جمهور در شرایط فعلی جنگ عملی و هوشمند اقتصادی علیه ایران توسط آمریکا و همپیمانانش در حال شکل‌گیری است. ضرورت دارد این جنگ را جدی بگیرید و قرارگاه عملیاتی تشکیل داده و با تحریم‌ها با استفاده از متخصصان قابل اطمینان برخورد کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: مردم در فشار هستند و دشمن می‌خواهد با تشدید فشارهای اقتصادی آستانه تحمل مردم را لبریز کند. مردم منتظر تدابیر و اقدامات قاطع دولت در این مقطع حساس هستند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.