کد مطلب: ۴۳۴۶۶۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی در ۱۷ اسفند / متقاضیان نگران ظرفیت‌ها نباشند / تحویل واحدها در فروردین ۹۹

ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی در 17 اسفند / متقاضیان نگران ظرفیت‌ها نباشند / تحویل واحدها در فروردین 99

مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از شنبه 17 بهمن ماه آغاز می‌شود اما در این مرحله ظرفیت‌ها محدود نیست و تاییدشدگان با قرعه‌کشی انتخاب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی از شنبه هفته آینده یعنی روز 17 اسفند ماه برای متقاضیانی که در مرحله اول نتوانستند درخواست خود را ثبت کنند آغاز می‌شود.

محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی روز گذشته با حضور در برنامه تلویزیونی ضمن این که زمان دقیق مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی را اعلام کرده جزئیات دیگری از این دو مرحله ثبت نام را عنوان کرده است که به طور مختصر در این جا می‌خوانید:

جزئیات ثبت نام در مرحله دوم

آورده اولیه متقاضیان بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان است که با حدود ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی و مابقی هزینه ساخت باید توسط متقاضی در طول دوره ساخت که حدود ۱۸ ماه و دو سال به طول می‌انجامد باید تکمیل و به حساب، واریز شود.

ثبت نام روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هفته آتی انجام می‌شود و چنانچه در استان‌ها کار ثبت نام مرحله دوم به اتمام نرسید، این کار در اول دو هفته بعد نیز ادامه خواهد یافت.

ثبت نام از ۸ صبح شروع و تا ساعت ۱۲ روز بعد انجام می‌شود.

متقاضیان دو روز کاری فرصت دارند تا ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام دهند. بر اساس ظرفیتی که وجود دارد این مرحله از ثبت‌نام بر اساس قرعه‌کشی انجام می‌شود و کسانیکه از این لیست خارج شوند از سوی ستاد طرح اقدام ملی اعلام می‌شوند که افراد انتخاب شده باید در مرحله بعدی برای احراز شرایط خود اقدام کنند.

چهار شرط برای متقاضیان مسکن

شرط اول: متقاضیان باید از اول انقلاب از امکانات دولتی در حوزه زمین و مسکن استفاده نکرده باشد و اصطلاحا فرم ج آنها سبز باشد.

شرط دوم: متقاضی از اول فرودین سال ۱۳۸۴ فاقد مالکیت خصوصی باشد.

شرط سوم: درخواست‌کنندگان باید متاهل باشند.

شرط چهارم: سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهری است که متقاضی تقاضای مسکن کرده است.

مرحله اول ثبت نام مسکن ملی به کجا رسید؟

در مرحله اول ۲۴۰ هزار نفر ثبت نام کرده و به طور متوسط ۵۸ درصد واجد شرایط شناخته شدند.

در استان اردبیل با حدود ۶۶.۵ درصد بیشترین واجدان شرایط و در استان سمنان با ۳۵ درصد کمترین میزان مشارکت را داشتیم. در استان تهران این رقم ۴۶.۵ درصد بود.

تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر از متقاضیان تایید شده در مرحله اول تشکیل پرونده دادند و به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

افراد واجد شرایط در استان تشکیل پرونده می‌دهند. مدارک سجلی آنها کنترل می‌شود و در صورت اثبات سابقه پنج سال سکونت به بانک معرفی می‌شوند تا پرونده آنها تشکیل شود.

این روند تا اول اسفند ماه امسال ادامه پیدا کرد و توسط برنامه زمانبندی که با پیامک و یا در سامانه به متقاضیان اعلام شد. بعد به واسطه اعلام شرایط بهداشتی که در کشور وجود داشت روند را به تعویق افتاد اما جای نگرانی نیست و حق این افراد محفوظ است.

افرادی که نسبت به ثبت نام مرحله اول اعتراض دارند با مراجعه به سایت در بخش اعتراضات با درج نام و کدملی خود، کد رهگیری دریافت کرده و با ثبت کد، علت رد تقاضای اولیه خود را مشاهده می‌کنند. چنانچه اشتباهی شده باشد، اعتراضات ثبت و متقاضیان با ارایه مدارک سجلی، در زمان مقرر و اعلام شده مراجعه کرده و وضعیت آنها کنترل و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

تحویل برخی از واحدهای مسکن ملی تا چند ماه آینده

اکنون پروژه‌هایی با بیش از ۷۰ و بعضا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارند که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال 99 افتتاح می‌شود.

از جمله شروطی که در طرح مسکن ملی باید حتما انجام شود تا کار در زمان مقرر خود به اتمام برسد این است که متقاضیان در زمان اعلام شده آورده خود را واریز کنند. زیرا روند ساخت به آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی بستگی دارد.

اگر آورده متقاضیان با تاخیر واریز شود طبیعتا روند تحویل به تاخیر می‌افتد. بنابراین انتظار است تا متقاضیان به موقع به تعهد خود عمل کنند.

در شهرهای کوچک و مناطقی که برای وزارت راه‌وشهرسازی امکان امکان ارایه زمین وجود دارد، زمین به صورت مشارکتی به متقاضیان واگذار می‌شود. نزدیک به 16 هزار و 500 واحد تاکنون شناسایی شده است که به گروه‌های زیر چهارنفر واگذار می‌شود تا خود مردم با مدیریت خود واحد مسکونی را بسازند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علیرضا جمشیدی

    من یه کارگرم مستاجرم واقعا قیمت مسکن خیلی بالا میشه یه روزی بشیم صاحب خونه

  • ناشناس

    در مرحله دوم چرا در استان سیستان وبلوچستان ثبت نام نمیشه هر چه از ۱۷ اسفند به سایت مسکن ملی میرویم ثبت نام انجام نمیشه

  • ناشناس

    سلام تمام شده مسکن چقدرمیباشد

  • مجید

    سلام درمرحله دوم ثبت نام البرز علام شده شهرهای( فردیس ونظراباد) بود چراحالادوباره البرز رو با(شهر جدید هشگرد) علام کردیدتکلیف چه هست
    من فردیس رو ثبت کردم ولو اینکه شهر جدید هشگرد به من نزدیکتره حالا چطور بایدمکان تعغیر بدیم

  • ناشناس

    سلام من از بنیاد مسکن ده. سال پیش زمین گرفتم نتوانستم بساز فروختم پول پیش خانه دادم چهار فرزند دارم گفتن نمی توانم مسکن ثبت نام کنم باید چه کار کنم راهی ندارد برای ما که مستاجرم راهنمایی کنید

  • ناشناس

    سلام شیوا بهزادیان هستم با دو فرزند نه خانه دارم نه چیزی درخانه پدر زندگی میکنم لطفا منو ثبت نام کنید برای مسکن چندساله جدا شدم ممنون میشم

    • ناشناس

      میخواستی جدا نشی

  • ناشناس

    سلام میخوام ثبت نام کنم واسه مسکن میشه راهنمایی کنید نزدیک چهار ساله ازدواج کردم اجاره خونها خیلی بالاس خسته شدیم تو رو خدا کمک کنید

  • ناشناس

    خسته نباشید من سی سالمه شوهرم چیزی از خودش نداره من از ارث پدرم یه مقدار کم پول رسیده میتونم ثبت نام کنم خواهشا کمکم کنید گرفتارم ۳۱سالمه میترسیم بچه دارشیم فردا از پس خرج مخارجش برنیایم

  • ناشناس

    سلام میخواهم در اپارتمان ها ثبت نام کنم مقداری پول باهمسرم جمع کرده ایم تو را به خدا راهنمایی کنید در شرایط بدی هستیم
    خوی اذربایجان غربی

  • ناشناس

    سلام. فرصت ثبت نام مسکن تمام شده یانه